יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת ח"כ אפרת רייטן (עבודה) תכנס הבוקר ישיבה דחופה בניסיון אחרון להציל את עסקת החבילה במשק, שבמרכזה העלאת שכר המינימום - כך נודע ל"מעריב־השבוע".

 בישיבה ישתתפו בין השאר נציגי האוצר, המעסיקים, ההסתדרות וחברי הכנסת שתומכים בהעלאת שכר המינימום. ח"כ רייטן מציעה להעלות את שכר המינימום באופן מיידי בכ־250 שקל לחודש, כך שיגיע עד סוף 2023־2024 ל־6,000 שקל לחודש.

התנאים האחרים של עסקה החבילה, ובכלל זה גמישות בתעסוקה ניהולית ושינוי מתכונת ימי החופש, יישארו ללא שינוי. עמדתה של ח"כ רייטן זוכה לתמיכה נלהבת מצד ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד טען ששכר העובדים נשחק בעקבות האינפלציה ויש לשלם להם תוספת של לפחות 200 שקל לשכר המינימום.

אלא שלשינוי המתווה מתנגדים בתוקף הן נציגי המעסיקים והן נציגי האוצר. נשיא הארגונים העסקיים דובי אמיתי הבהיר שאין בכוונתו להיענות לשינוי המתווה שנחתם בין הצדדים ושכלל העלאת שכר של 100 שקל בפעימה הראשונה.

לדבריו, "חתמנו על עסקה חבילה כשהיא מאוזנת מכל הבחינות. עם כל הכבוד לח"כ רייטן, שאותה אני מעריך, אי אפשר להפר את כל ההסכמות מספר חודשים לאחר שנחתמו".

דובי אמיתי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
דובי אמיתי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

גם מנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב מתנגד להעלאת שכר המינימום מחשש שעליית השכר תלבה עוד יותר את האינפלציה ובסופו של דבר תפגע בשכירים. למרות זאת, גם אם בסופו של דבר תושג היום הסכמה בוועדת העבודה על שינוי עסקת החבילה, ספק אם ניתן יהיה לאשרה בכנסת.

השבוע יפוג המועד האחרון שבו ניתן לאשר הצעות חוק, וההנחה היא שהליכוד והאופוזיציה יעשו הכל כדי למנוע את אישור העסקה - גם במחיר של פגיעה בשכירים.