ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו, תיכלל בנבחרת הדירקטורים החדשה, שגיבשה רשות החברות הממשלתיות. הרשימה כוללת 1,200 שמות, מתוכם יוכלו השרים לבחור 267 איש למשרות דירקטורים לא מאוישות בחברות הממשלתיות.

לד"ר לוצאטו ניסיון עסקי, ניהולי וציבורי עשיר, לצד פעילות פילנתרופית וחברתית עניפה. היא שימשה בעבר במשך 14 שנים כחברה בוועד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וכיהנה במשך שלוש קדנציות כדירקטורית בחברה הציבורית ברן. כיום היא משמשת כיו"ר הוועד המנהל בעמותת "יחדיו", אחת מהעמותות הגדולות בישראל; חברה בוועד המנהל של המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון; וחברת המועצה ביישוב עומר, מקום מגוריה, תפקיד בו היא מכהנת ב-23 השנים האחרונות. לוצאטו גם חברת בוועדה לקידום מעמדן ומקצועיותן של הדירקטוריות בדירקטוריון באיגוד הדירקטורים בישראל.

בתוקף תפקידה כיו"ר עמותת "ישראל למען הנגב" הובילה הד"ר לוצאטו, בארבע השנים האחרונות, את המאבק הציבורי ליישום החלטת הממשלה על העברת יחידות המודיעין של צה"ל לנגב. מסע זה בא על רקע ניסיונות הטרפוד של גורמים שונים והתנגדות אנשי הקבע למעבר דרומה, התנגדות שהביאה להקפאת הפרויקט. המהלך הסתיים בהצלחה לאחר עתירה של העמותה לבג"ץ והחלטתו של שר הביטחון, בני גנץ, לקדם את הפרויקט ולהכריז על החברה שיכון ובינוי כחברה הזוכה במכרז בנובמבר 2021.

לוצאטו ממלאת בהתנדבות שורה של תפקידים ציבוריים ובהם סגן יו"ר ארגון בוגרי אוניברסיטת ב"ג, חברה באגודת ידידי המרכז הרפואי "סורוקה", חברה באגודת ידידי תיאטרון באר-שבע וחברה באגודת ידידי הסינפונייטה באר-שבע. לוצאטו היא גם חברת הוועד המנהל של "עמותת קרן מורשת מנחם בגין", וחברת הועד המנהל של תנועת איילים.

ד"ר לוצאטו נשואה, אם לארבעה וסבתא לשלושה נכדים. היא בעלת תואר שלישי בכימיה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.