החל מהלילה בחצות (בין חמישי לשישי) יעודכנו שוב מחירי הדלק. לפי הודעת משרד האנרגיה, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 8.08 ש"ח לליטר, עליה של 36 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

העלייה במחיר נרשמת על אף שר האוצר הודיע על הפתחה במס הבלו על הדלק והסולר, שתתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק. שר האוצר הבהיר כי ימשיך לקבל החלטות על בסיס נתונים בלבד. עוד מסר ליברמן: "נמשיך להתנהל באחריות, לעודד תחרות, ולהוביל מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחיה בישראל". כאמור, הפחתת מס הבלו על הדלק והסולר תוביל להפחתת התשומות לתעשייה ובכך להורדת יוקר המחיה.

כמו כן,  שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת האנרגיה קארין אלהרר ובכירים במשרד האנרגיה ניהלו דיונים לשינוי נוסחת החישוב של מחירי הדלק. זאת, על מנת שמחיר הדלק ייקבע אחת לשלושה חודשים. בתוך כך, חברות הדלק צפויות להתנגד למהלך, וכתגובה דנו באפשרות להעניק להן פיצוי בתמורה. כזכור, לפני כחודש נרשמה עלייה נוספת של מעל לתשעה אחוזים במחיר. 

מוקדם יותר היום דווח כי שר האוצר, אביגדור ליברמן פרסם אמש תזכיר צו לפיו ההפחתה במס בגובה של חצי שקל על ליטר סולר תוארך בשישה חודשים נוספים, עד לסוף שנת 2022. זאת, על רקע העליות במחירי הדלק וכחלק מההתמודדות של משרד האוצר עם יוקר המחיה. ברשות המסים ובאוצר מקדמים בימים אלה פרסום להערות הציבור של צו המאריך את ההפחתה במס על הבנזין, העומדת על חצי ש"ח לליטר, עד לתשעה באוגוסט.

כמו כן, החל מהעשרה באוגוסט, בתנאים שיקבעו בצו, תיקבע הפחתה נוספת של עוד חצי שקל, כך שממועד זה מחירו של ליטר בנזין יפחת בשקל אחד וזאת עד ל-15 בנובמבר 2022.