״אילו הפוליטיקאים היו משלמים בכיסאם על חוסר העשייה ייתכן שהמצב הכלכלי היה משתנה לחיוב״. כך אמר אתמול רו״ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון, בפתח הכנס השנתי של הלשכה.

בנאומו קרא שרייבר לציבור להצביע בבחירות הקרובות לפוליטיקאים שיתייחסו בהרחבה לנושאים הכלכליים. לדברי נשיא הלשכה, "מדינת ישראל נמצאת בסחרור פוליטי, אבל כדאי לשים לב שפוטנציאל הנזק הכלכלי הוא עצום". שרייבר הכריז כי הלשכה תפרסם מצע כלכלי למדינה ותצא בקמפיין לשכנוע נבחרי ציבור לתמוך בו.

"הפוליטיקאים, ולא משנה מאיזה צד, מעדיפים שכולנו נעסוק בנושאים אחרים - ביטחוניים, מדיניים, ספינים כאלה ואחרים, אבל הנושא הבוער ביותר הוא כלכלה. כנשיא לשכת רואי חשבון אני קורא מכאן לכל ראשי המפלגות: הניחו על השולחן מצע כלכלי מפורט עם תוכניות מפורטות", הדגיש.

בנושאי מחירי הדיור אמר שרייבר כי "בסוף השוק מנצח והמחירים ממשיכים לעלות. לבוא ולהגיד שחררו קרקעות זו קלישאה. שוק השכירות לא צריך להיות בידי הממשלה. השיטה הזו לא עובדת וצריך לקחת את היזמים, לדחוק אותם לפריפריה, להוציא אותם מאזורי הביקוש.

"צריך לחייב אותם להציע שכירות בדירות החדשות לתקופה של 20 שנה. המדינה תממן את הכדאיות שלהם". עוד אמר שרייבר כי על המדינה לממן על חשבונה תוכניות לתמ"א 38 בפריפריה.