סוף המשבר באל על: הנהלת החברה ו-וועד הטייסים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי המסדיר את יחסי העבודה בחברה וצפוי להביא לפתרון בעיית ביטולי הטיסות. ההסכם יאפשר לחברה פעילות יעילה יותר וצמיחה מחודשת מול האתגרים בענף התעופה. לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף 2025, שכר הטייסים יוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023 לרמתו מלפני משבר הקורונה, וזאת בהתאם להסכם משנת 2018. במקביל, יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי בואינג 777. כמו כן, תתאפשר הפעלת מטוסים חכורים בהתאם להתרחבות הפעילות המסחרית.

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל, הציגה את מטרת החברה: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו". היא הוסיפה: "עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים".

הסכם אל על (צילום: דוברות אל על)
הסכם אל על (צילום: דוברות אל על)

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ, אמר כי "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת, כשהביקוש לטיסות בשיאו, אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הגיב גם כן למאורע: "טייסי חברות התעופה הישראליות וביניהם טייסי אל על הפחיתו משמעותית משכרם על מנת שחברות התעופה ישרדו. היום, לאחר שענף התעופה מתאושש, הגיע הזמן להחזיר את המצב לקדמותו ולהוקיר הערכה מרובה לעובדים בחברות התעופה הישראליות שהצילו את הענף מקריסה".