דוח של רשות החדשנות, בראשות המנכ"ל דרור בין, מוכיח כי למרות הדיווחים על צמצומים בענף ההייטק - עדיין קיימות 33 אלף משרות פתוחות. זהו גידול של 250% בביקוש למשרות בתפקידים לא טכנולוגיים.

עוד עולה מהדוח כי 13% מהעובדים בהייטק הם בוגרי הכשרות חוץ אקדמיות, ושני שליש מתוכם ללא הכשרה אקדמית כלל.
הצמיחה בשנה החולפת מתאפיינת בגידול של 30% במצבת העובדים בחברות צמיחה בישראל, לעומת עלייה של 5% בלבד במרכזי הפיתוח בחברות רב־לאומיות.

עוד מראים הנתונים כי מחצית מהמשרות החדשות בהייטק אוישו על ידי עובדים מחוץ להייטק כמו בוגרי אקדמיה, עובדים חדשים ועובדים שעברו ממשרות אחרות. 69% מהעובדים הם עובדים טכנולוגיים, 13% עובדים במקצועות עסקיים, 12% במקצועות תפעוליים ו־5% מכהנים במשרות בכירות.

שיעור הנשים בהייטק נותר נמוך. על פי סקר החברות שנערך בהובלת חברת אתוסיה, שיעור הנשים בתפקידי מחקר ופיתוח עומד על 21% ובתפקידי ניהול על 17%.

מנכ"ל הרשות בין: "שום האטה לא תגרום לכך שהעולם יצטרך פחות מתכנתים. המחסור הישראלי והעולמי בידיים עובדות בתחומים טכנולוגיים אינו נחלתו רק של ההייטק, והוא ניכר היטב גם בתחומי המסחר והשירותים וגם במקצועות המעטפת". לדבריו, "הטלטלות שעוברות הכלכלות העולמית והישראלית משפיעות על גיוס העובדים, אך לא עוצרות את הצורך הגדל בכוח אדם מוטה טכנולוגיה בכלל ענפי המשק והמגזר הציבורי. בנוסף, הן מייצרות הזדמנויות תעסוקה חדשות לכוח אדם בתפקידים שאינם טכנולוגיים".