מפחדים מתורי הענק בנתב"ג? מכירים הצורך להגיע מספר שעות רב לפני בכדי לא לעמוד בתורים הארוכים, התור להפקדת המזוודות והצ'ק אין, והלחץ להספיק לקנות את כל מתנות הטיול ב"דיוטי פרי" בזמן כה קצר? רשות שדות התעופה נתנה פתרון לתושבי הצפון להליך טרום הטיסה האחרון.

דובר רשות שדות התעופה הודיע הבוקר (שני) כי הרשות תאפשר לנוסעים מצפון הארץ שירות טרום טיסה בנמל התעופה בחיפה. שירות זה יינתן בשלב הראשוני לנוסעי אל על בלבד, ויאפשר לנוסעים לסיים את הליכי הבידוק לטיסה יום לפני הטיסה, ולהגיע לנמל התעופה בן גוריון בנחת ברוגע שעתיים לפני הטיסה ישר ל"דיוטי פרי" ומשם למטוס. שירות טרום הטיסה של חברת אל על יפתח ביום ראשון ה-17 בחודש יולי. בתחילת אוגוסט תיבחן האפשרות להוסיף טיסות נוספות לטרום טיסה של חברות תעופה נוספות.

תורים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
תורים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

שירות טרום הטיסה מיועד לאזרחים ישראלים בלבד ויינתן בימים ראשון עד חמישי מהשעה 14:00 ועד 20:00. השירות מאפשר הגעה של בן משפחה אחד אשר יכול להביא את הכבודה של כל בני המשפחה, הנוסע יהיה צריך להציג את כול הדרכונים של בני משפחתו. הנוסעים יוכלו להגיע לנמל התעופה חיפה, לסיים את הבידוק הבטחוני, ואת הליך הצ'ק אין לטיסה כולל מסירת מזוודה, כאמור. למחרת יגיעו הנוסעים לנתב"ג שעתיים בלבד לפני הטיסה ויכנסו בזריזות וביעילות ממתחם W בנתב"ג.

היעדים להם ניתן לעשות צ'ק אין בנמל חיפה: ניו יורק, ניוארק, טורונטו, בנקוק, פוקט, יוהנסברג, לונדון (הית'רו) ופריז.

עוד נמסר מדובר רשות שדות התעופה: "השירות החדש שיחל החל משבוע הבא יאפשר הקלה בתורים, זירוז וייעול של הליך הצ'ק אין ויהפוך את חווית הטיסה לנוחה יותר. אנחנו בתקופה של משבר כח אדם אדיר שנובע ממדיניות החל"ת המופקרת שהייתה כאן, אבל עכשיו אנחנו הופכים כל אבן כדי למצוא עוד ועוד פתרונות שיקלו על העומסים ויאפשרו לציבור טיסה נעימה ובטוחה".