זהו הקיץ הראשון בו אין יותר מגבלות קורונה ובני הנוער יוצאים לעבוד בהמוניהם. משרות המיועדות לבני נוער השתנו והתפתחו עם השנים אך נשארה הדאגה האם המתבגרים באמת יודעים מה לעשות עם הכסף? עבור מרביתם, זו הפעם הראשונה בה מקבלים משכורת וחשוב להבין כיצד להתנהל באופן נכון עם הכסף, על אחת כמה וכמה לאור התקופה הכלכלית.

לשם כך, חגי הוכברגר, CDO מטעם בנק הפועלים הכין עבורנו מדריך להתנהלות פיננסית נכונה בקרב בני נוער, 4 דברים שכדאי לעשות כשמתחילים את עבודת הקיץ:

התייעצו עם ההורים לגבי העבודה וחיסכון הכסף
תחילת עבודה ראשונה היא שלב חשוב בחיים. מומלץ לשבת עם ההורים שלכם ולשאול אותם שאלות לגבי הזכויות שמגיעות לכם, כיצד לחסוך כסף מהעבודה והאם יש להם חוויות לשתף מעבודת הקיץ שהם עשו. 

הכירו את השירותים הבנקאיים שמוצעים לכם
פתיחת חשבון בנק היום זו כבר פעולה הרבה יותר קלה מאשר בעבר, למשל בבנק הפועלים תוכלו לפתוח חשבון בנק באמצעות אפליקציית open, ולאחר מכן מומלץ לעבור על אתר הבנק או האפליקציה ולהכיר את השירותים שמוצעים לכם בניהול החשבון - אם זה קבלת כרטיס אשראי, משיכת מזומן או הפקדת צ'קים באמצעות האפליקציה, ניתן לקבל את כל המידע באתר הבנק או באפליקציה.  

מתחילים עבודה ומתכננים את העתיד
לאחר ששוחחתם עם בני המשפחה והתחלתם לעבוד, מומלץ לחשב ולתכנן מה יהיו ההכנסות מעבודת הקיץ ואילו הוצאות צפויות. אם תכננתם טיול או לקנות מחשב חדש, שווה לשים כסף בצד מתוך מה שהרווחתם באותו חודש בחשבון הבנק. רצוי להכין תקציב חודשי שיכלול גם את האירועים והבילויים שאתם מתכננים באותו חודש, תכנון נכון של ההוצאות יסייע לכם ליהנות מהחופש הגדול כמו שצריך. 

שמירה על הכסף בתקופת "בין עבודות"
נגיד והסתיים הקיץ והחלטתם לסיים את העבודה, הצעד הבא שלכם יהיה מעקב אחרי מצב החשבון וניטור אחר הוצאות. במידה שאתם מתחילים מסגרת חדשה של לימודים או מתכננים לחפש עבודה חדשה חשוב להמשיך לעקוב אחרי ההוצאות החודשיות שלכם ולראות את התמונה הגדולה. במקרים מסוימים יש הוצאות שאפשר לוותר עליהן או לצמצם כמו הזמנת אוכל מבחוץ או קניות. 

כותב המאמר הינו חגי הוכברגר, CDO, בנק הפועלים