בדרך להדחה: חודשיים בלבד לאחר שנבחר לתפקיד, מנכ"ל שופרסל, עופר בלוך, יזומן מחר לשימוע. על כך, יהודה שרוני, הפרשן הכלכלי של "מעריב" שוחח הערב (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM

בפתח השיחה, נשאל האם בלוך צודק בכך שהשיקולים להדחתו לא נכונים, והשיב: "אני לא רואה שבחודשיים האחרונים השתנה משהו מהותי מבחינת האסטרטגיה של שופרסל, למעט העובדה שלתפקיד יו"ר הדירקטוריון נבחר איציק אברכהן. עופר בלוך הקדים ואמר שבמידה והוא יבחר לתפקיד לא ישתף איתו פעולה".

"לכן, הנסיבות החיצוניות ושיתופי הפעולה הפכו להיות בלתי אפשריים - גם אברכהן אמר שהוא לא ישתף פעולה עם המנכ"ל, ושהוא רוצה מנכ"ל שיהיה איש אמונו. לכן, דירקטוריון החברה נאלץ לעשות פליק פלאק מפואר לאחור - תוך לוליינות פיננסית ומשפטית שבאמת לא זכור לי דבר כזה. לעופר בלוך יש סיבות רציניות לתסכול, שלא לומר לאכזבה. יש לא טעונים לא מעטים לבוא ולדרוש את עלבונו", הוסיף.

לאחר מכן, סיפר מי יערוך את השימוע: "מי שעורך לו את השימוע זו ועדת הדירקטוריון בשופרסל שבעצם החליטה על הפיטורים. בעצם זו אותה ועדה המונה שלושה חברים ששלחו את המכתב. אגב, אחת החברות בוועדה היא אותה אחת שגם מינתה אותו. שני חברים נוספים בוועדה הובאו לשופרסל בהמלצת אברכהן. לכן , לכאורה הם יכולים לומר 'אנחנו לא בחרנו בו, ויש לנו עילה לשלוח אותו הביתה'. היה ברור שאם אברכהן יחזור חזרה לשופרסל זו תהיה עסקת חבילה - הוא מגיע לשופרסל בתנאי שעופר בלוך הולך הביתה. מה שמדהים זו המהירות בה המהלך הזה התבצע. הם לא בזבזו זמן".

בסיום, נשאל האם בעקבות ההחלטה, חברת שופרסל תאבד גובה, והשיב: "אכן. אני אומר, לכאורה, שעלולות להיות טענות כלפי הדירקטורים על רשלנות או שיקול דעת מוטעה. איך הם בוחרים מנכ"ל שרק לפני חודשיים היה מתאים, ופתאום הוא לא מתאים? הנסיבות השתנו? דבר כזה מצריך שיקולים משפטיים עמוקים ומרחיקי לכת. אני מניח שבלוך לא יישאר כמנכ"ל שופרסל. מה שנותר לו הוא להילחם על שמו הטוב. הוא ימצא דרכו בחברה אחרת. זה חבל כי הוא עזב את חברת החשמל, והוא נשאר ללא חברת החשמל וללא שופרסל ואני מקווה שהפיצוי יפצה אותו על עוגמת הנפש שנגרמה לו".

"יש תחושה ששופרסל עשתה ברקס"

הבעלים של חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, תמיר בן שחר, שוחח עם ענת דוידוב והתייחס גם הוא לדרמה בשופרסל. בן שחר אמר: "שופרסל, יש שמכנים אותה 'המפלצת האדומה' הגיע ותפסה את הנתח שוק הכי משמעותי - משהו בין 18 ל־20% כאשר גם באונליין היא נמנית על חמש השחקנים הכי גדולים בהיקף של המחזור שלהם, וגם במותג הפרטי. כלומר, יש פה שחקן חזק שעשה הרבה מאוד מהלכים, אבל בשנים האחרונות יש תחושה ששופרסל עשתה ברקס והשוק נמצא במצב אחר משהיה לפני כשנה או שנתיים".

 "יש פה תחרות אמיתית לשופרסל, אף אחד לא יושב בחיבוק ידיים. משחקנים בינלאומיים כמו קארפור עם כיסים עמוקים, ועד לרמי לוי, יוחננוף, ויקטורי, ואושר עד, שעושים עבודה נפלאה בזמן ששופרסל יותר מנמנמת, ומתחזקים מאוד. השוק בעצם נמצא בקצוות - יש חנויות המחיר שכולנו מכירים, וקארפור שוכרת חנויות גדולות של 7,000 מטר - הרבה יותר גדולות מהחנויות שופרסל דיל למיניהן שאנחנו מכירים", הוסיף.

"כלומר, היא כבר שמה את היד ומדברים על חנויות ענק באשדוד, בבאר שבע, ובמקומות אחרים. זו תחרות שלא הייתה קיימת קודם. הצד השני זה שוק של חנויות הנוחות, שזו הבטן הרכבה של שופרסל. הכניסה של חברות הדלק לתחום חנויות הנוחות לאחר שהן מבינות שדלק לא יהיו עוד 10-5 שנים. אגב, יש גם את אלקטרה שמביאים את 'סבן אילוון'. כלומר, השחקן הגדול הזה חייב להתעשת. הוא לא יכול לנמנם עוד כמה ימים וחייב לבנות לעצמו תוכנית", סיכם.