אזרחי מדינת ישראל מוצאים את עצמם מודאגים בימים אלו עקב עליות המחירים הרבות. רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, התארח היום בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, וטען היה ניתן לשלוט בעליות המחירים במידה מסויימת: "כן היה אפשר לשלוט בזה בכל מיני דרכים. יש הרבה דברים שלא תלויים בנו, כמו המגמה העולמית, אבל לא הכול זו גזרת גורל". 

הוא העריך כי האוכלוסייה תושפע דרמטית מעליית המחירים, ואמר כי "כל מאזין יודע שכשעולה החשמל הוא משלם יותר. בחשמל משתמשים כולם: מפעלים, חנויות, בתי מלון ומסעדות. כולנו משתמשים וברגע שהתשומה מתייקרת, והיא לא היחידה לעצרנו בעת הזאת, אז בסופו של דבר זה נטל שמעלה תשומות לעסקים. אני מאוד מקווה שגם בעת הזאת, יוכלו הגורמים השונים להעלות במינימום אם בכלל את המחירים, אבל זה לא תפקידי לנהל כל עסק, רבים אומרים שהם נכנסים לבעיה".

"אני מקווה שמי שיהיה חייב להעלות את המחירים, יעשה זאת במינימום האפשרי", הוסיף תומר. כמו כן, ציין נשיא התאחדות התעשיינים כי "בסופו של יום התפקיד שלנו זה לא לנהל את המחיר של המפעלים, ואני גם לא אשפוט אף אחד, כל אחד יעשה לפי מצבו ודברים שהוא יודע".

יחד עם זאת, הוא טען כי עליית מחירי החשמל המתוכננת מוגזמת גם במצב הנתון, ושיש לצמצם אותה: "לצערנו רשות החשמל צריכה להסתפק בארבעה וחצי אחוזים. זה יהווה גם פחות נטל על האזרחים  ועל העסקים, יאפשר לבלוע את זה יותר".

הוא ציין כי קיים שיחות בנושא עם שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אני יכול להעיד ממקור ראשון, היו לי לא מעט שיחות עם שר האוצר, גם על מחירי הדלק והחשמל בסיבוב הקודם. שר האוצר עשה, הוא שמע אותי, ואולי גם את האחרים, ובאמת הוריד את הבלו על הדלק בזמנו. את ההתייקרות של החשמל הקודמת הוא הצליח לסבסד על ידי הורדת המיסים לחלוטין, אבל היום אנחנו נמצאים במצב שלצערי זה לא בידיים של שלו".