אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של סיוון כהן וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לדיווח CNN לפיו סעודיה תאפשר לטיסות ישראליות לטוס בשטחה האווירי והסביר כיצד הדבר יוכל להשפיע על הטיסות למזרח הרחוק. 

"משמעות הדיווח זה שהדרך למזרח מתקצרת בממוצע של שעתיים כאשר המסלול כולו מתקצר בממוצע של ארבע שעות", ציין סירקיס בפתח הריאיון, "צריך לזכור רק שמעבר אחרי סעודיה, יש עוד מדינה, עומאן, שגם מעליה צריך לקבל את האישור לטוס. אני מניח שגם את הפינה הזאת יסגרו. אבל בסך הכול, אנחנו מדברים על עידן חדש, שיקרב את המזרח לישראל ויש לזה כמובן השפעה מהותית גם על הטיסות הישירות וגם על טיסות ההמשך. זה כמובן אמור להשפיע על העלויות". 

"האפשרות לטוס מעל סעודיה תאפשר בעיקר לחברות הישראליות או בעיקר לאל על להקטין את משך הטיסה. זה יבוא לידי ביטוי ביעדים המרכזיים – בנגקוק ושאר ערי הודו", הוסיף.

"טיסות שלא בקיץ זולות יותר, רמות המחירים בעידן הנוכחי משקפות שתי בעיות – כמובן האינפלציה, ברגע שיש עליית מחיר, אפילו של הלחם, אז זה משפיע על כל שרשרת האספקה, על כל התהליך", ציין מנכ"ל ישראייר, "שכר העובדים עולה בגלל שיש מחסור בעובדים, שדות התעופה אחרי שנתיים של קורונה מעדכנים כלפי מעלה את האגרות ואת מיסי הנמל".

"אנחנו מקווים שבמסגרת הביקור של נשיא ארה"ב בסעודיה תהיה איזושהי רגיעה ומחירי הנפט ישובו לרמת מחיר שפויה", הוסיף, "בחודשים האחרונים, שילמנו קרוב ל-100% יותר ממה ששילמנו באותם החודשים בדיוק בשנת 2019, וכמובן שמטוסים טסים על דלק, וברגע שההתייקרות היא של 100%, אז זה משתקף גם בכרטיס הטיסה".

לבסוף אמר סירקיס כי "כל ההתייקרויות הללו בסוף משפיעות על כך שרמות המחיר גבוהות באופן משמעותי לעומת מה שאנחנו זוכרים. מי שמחליט לטוס לחו"ל, טוב יהיה שיקדים ויזמין, משום שבסופו של דבר ההקדמה של הזמנת כרטיסי הטיסה היא יותר משתלמת מאשר ההמתנה לראות אולי משתנים חיצוניים כאלה או אחרים ישפיעו על מחירי הטיסות. ככל שנמכרים יותר כרטיסים וככל שהמטוס מתמלא, אז המחיר באופן טבעי נמשך למעלה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM