אחרי ההחלטה על העלאת מחיר מוצרי הלחם שבפיקוח ב-20%, פורסמו היום (ראשון) המחירים החדשים שמצביעים על עלייה של כמעט כל הלחמים שבפיקוח. עם זאת, רשתות השיווק הצהירו כי לא יאפשרו את התייקרות הלחמים, אך לא התחייבו שיספגו את ההתייקרות בעצמן. מנכ"ל קבוצת "טיב טעם" חגי שלום התארח בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים.

"המחירים? זו תולדה של מדיניות. אנחנו יקרים בגלל 17% מע"מ על מזון. אם הממשלה לוקחת כל כך הרבה על ארנונות, שכר דירה, מסים וכו', בסוף זה מגיע. רשתות השיווק לא אשמות, הממשלה צריכה לקחת את הנושא לידיים", אמר בפתח הראיון.

לדבריו, "כל הניסיונות להעביר מצד לצד את הבעיה, זה לא מן העניין. הנושא כבד מדי, כרגע מדברים על הלחם האחיד, ובעוד כמה דברים מדברים על החשמל. למרות שאני דוגל במשק ליברלי וכלכלכה פתוחה לחלוטין, היא נכונה לשוק משוכלל. בשוק שהוא לא משוכלל כי פוטין קובע את השוק במלחמה שהוא מחליט עליה, לא ניתן להגיד לאזרח להתמודד עם הבעיה שפוטין יצר. הפתרון צריך להיות ברמה הממלכתית".

במענה לשאלה מי אשם בהתייקרויות, אמר שלום: "לא רשתות השיווק אשמות בעניין הזה לחלוטין, המדינה צריכה לקחת את זה לידיים. לתרגילי יחסי ציבור אין שום ערך, אנחנו משתפים פעולה ולוחצים את הספקים. חייבים לקבל פתרון ממלכתי. אם הממשלה רוצה שהלחם האחיד לא יעלה, שיגידו שהוא משוחרר ממע"מ". 

"יש דרכים לשחרר את העניין", המשיך מנכ"ל "טיב טעם" ופירט: "הממשלה היא היחידה שיכולה לטפל בזה, כמו שעשו לגבי הדלק. אנחנו נשתף פעולה תמיד. אני לא מאמין שבגלל כלכלת הבחירות יתחבאו מאחורי העניין, יש אלף שיטות להתמודד עם הסוגיה. אי אפשר לחיות כך, יש הרבה מאוד מוצרים שיסודם הוא קמח". 

לסיום אמר, "אנו לא יקרים יותר, השווינו את המחירים של מירב המוצרים ל'שופרסל דיל'. נכון שהיא לא הכי זולה אך אנו צמודים אליה ולא זזים מילימטר. השוק כולו חלש כי אנחנו נמצאים בפוסט-קורונה. אלה תופעות צפויות, מאות אלפי אנשים בחו"ל. אנחנו לא רואים רושם כלשהו על קניות בגלל נושא העלאת המחירים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm