למרות התנגדות ארגוני סביבה, עסקת ענק בתחום האנרגיה הירוקה יוצאת לדרך. חברת מר, קבוצת אפקון וחברת רוח נקייה מקבוצת אנרג'יקס חתמו על הסכם להקמת חוות טורבינות ברמת הגולן בהשקעה של 84־87 מיליון שקל. הם זכו במכרז לתכנון ולביצוע עבודות חשמל להקמת 21 טורבינות לייצור חשמל בהספק של 104.1 מגה וואט. תקופת ההקמה המשוערת היא 16 חודשים, ולאחריה תתווסף תקופת אחריות בת כ־60 חודשים.

המכרז הוא חלק ממימוש יעדי הממשלה לייצור חשמל ממקורות מתחדשים. הפרויקט הוגדר כפרויקט לתשתית לאומית. קבוצת מר מנוהלת על ידי רועי הס, אפקון אחזקות על ידי ישראל רייף ואנרג'יקס על ידי אסי לוינגר. מר מספקת פתרונות בתחומי התשתיות, התקשורת, הביטחון, המודיעין והסייבר. אפקון מספקת פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים ופועלת בתחום האנרגיה המתחדשת. לצורך המכרז הקימו קבוצת מר וקבוצת אפקון מיזם שבו הן יחזיקו בחלקים שווים.

אנרג'יקס, הנמצאת בבעלות חברת הנדל"ן אלוני חץ ונסחרת בבורסה לפי שווי של 5.8 מיליארד שקל, עוסקת בהקמה, בניהול ובמכירה של חשמל ממערכות אנרגיה סולארית ומטורבינות רוח. ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות ומבעליה: "הפרויקט מביא לידי ביטוי את כלל היתרונות של אפקון ואת מימוש יכולותיה המקצועיות בתחום האנרגיה המתחדשת, ובכלל זאת ייזום והקמת טורבינות רוח בישראל ובחו"ל. עוד מדובר על ייזום והקמת פרויקטים סולאריים לטעינת כלי רכב חשמליים".