שורה טובה לציבור הנהגים: שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להאיץ את מתווה הפחתת הבלו על הבנזין למכוניות כך נודע למעריב. בעקבות הבלו יופחת ב-1 לאוגוסט ב-50 אגורות לליטר וזאת בנוסף ל-50 אגורות שכבר הופחתו לפני שבועיים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות מלא עומד כיום על 8.08 שקלים. ההנחה שעד עדכון המחירים הקרוב יפחת המחיר ב-20-30 אגורות. לפיכך בסבירות גבוהה מאוד מחירו של בנזין יהיה ב-1 לאוגוסט נמוך מ-7.5 שקלים לליטר. ההפחתה תהיה לזמן קצוב ככל הנראה עד סוף 2022.

היא לא תתקל בהתנגדות אנשי האופוזיציה למרות שהפחתת  הבלו בשקל אחד תעלה לקופת האוצר 1.5 מיליארד שקל. חלק הארי של ההפחתה ימומן באמצעות דיווידנד במזומן בהיקף כ-1.4 מיליארד שקל שנמשך מהחברות הממשלתיות. הסכום הגבוה ביותר בסך 655 מיליון שקל נמשך מהתעשייה האווירית.

 200 מיליון שקל נוספים נמשכו מחברת תש"ן (תשתיות נפט). 100 מיליון נוספים נמשכו מחברת מקורות (החלטת החלוקה התקבלה בימים האחרונים). 90 מיליון שקל חולקו על ידי נמל אשדוד, 85 מיליון שקל על ידי חברת רפאל, 37.4 מיליון שקל על ידי החברה לשירותי איכות סביבה.

 יתרת הכסף בסכום של מיליוני שקלים בודדים נמשכו מחברת ערים (7.3 מיליון שקל) חברה הביטחונית תומר (3.6 מיליון שקל) וחברת הביטוח הממשלתית ענבל (1.8 מיליון שקל).

 שר האוצר הורה במקביל לרשות המיסים להאיץ את קצב הביטול בבקשות של עסקים נפגעי אומירקון. עד היום הוגשו 20 אלף בקשות לטיפול וכבר אושר החזר בהיקף של 80 מיליון שקל. מקורות באוצר מעריכים כי בימים הקרובים יואץ קצב האישורים.

 נזכיר כי השבוע חולק המנה הראשונה לזכאי מענק העבודה. המדובר בתשלום כולל של חצי מיליארד שקל הרלוונטי למקבלי הכנסה של עד 7000 שקל לחודש. התשלום יגדיל את ההכנסה הפנויה של המשפחות העובדות בעלי שכר נמוך ואת תמריץ העבודה.