אסנת ואתורי, מייסדת ומובילה את קהילת ההורים 'הורה בזכות', התראיינה היום (חמישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחסה לעליה הצפויה מחירי המעונות לתינוקות והסבירה כיצד העלייה תפגע קשות במשפחות קשות יום.

ועדת המחירים המליצה לייקר את מחירי המעונות לתינוקות, שרת החינוך מתנגדת

"מדובר על מעונות סמל, 90 אחוז מההורים שנרשמים אליהם זה כדי לקבל הנחות", אמרה ואתורי בפתח הריאיון, "תחשבי על הורים ששמים את הילדים במעון כדי להתפרנס - הרבה פעמים לא נשאר להם מזה כלום, אני שומעת שהרבה הורים שכמעט כל מה שהם מרוויחים שמים על מעונות היום".

"מדובר בשערורייה", הוסיפה, "היו הרבה הצעות חוק שמדברות על חינוך חינם, ובזמן שיוצאות כל מיני סיסמאות פופוליסטיות, בשקט מתחת לאף מדברים על עלייה. לא שזה לטובת שכר המטפלות שמרוויחות שקל וחצי, אלא על מה? מאיפה? כמה ניתוק".

לאחר מכן, ציינה ואתורי כי "החלק הכי עצוב, שבהתחלה הרגענו כאילו יורים עליך מכיוון אחד ועכשיו זה מכל הכיוונים, איפה שאתה לא מסתכל יש עליית מחירים, אתה לא יודע מול מי אתה הולך להפנות הכעס והתסכול. הרבה אנשים נשחקים אל מול עליות המחירים האלה, ודיברתי עם הורים שאומרים שזה לא להאמין - הם עובדים יותר קשה, מכניסים יותר ונשארים עם פחות, זה בכל כיוון".

"ראש הממשלה שלנו עשה את כל הקריירה שלו על מעמד הביניים, אבל אין פה יותר מעמד ביניים, אנשים יותר ויותר עניים פה. אנחנו רואים פה צעירים שאף אחד לא מעיז לחלום על בית, אנשים חיים בשכירות מטורפת, הכל חונק אותנו. החלק הכי עצוב - תחושת הייאוש כל כך גדולה שלא יודעים מול מי לכוון, בנוסף לכל הצרות מחכות לנו בחירות. איזו בשורה מישהו יביא? אנחנו לא מצליחים לסיים את החודש", סיכמה ואתורי.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM