יו"ר דירקטוריון שופרסל, איציק אברכהן, נחקר היום (ראשון) ברשות התחרות בחשד לתיאום מחירים. על רקע הפרשה, המניה של שופרסל צנחה ב-3.5%.

ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד אריאל ברזילי, הגיב על חקירת היו"ר אברכהן: "מדובר בצעד חשוב אבל לא מספיק. מערכת היחסים שבין הקמעונאים לבין הספקים והיבואנים הגדולים היא בעיה ארוכת שנים שחשוב לטפל בה באופן מעמיק ויסודי. רשות התחרות חייבת להשתמש בכל הכלים האכיפתיים שברשותה בצורה אגרסיבית יותר". 

אברכהן, שכיהן כמנכ"ל רשת שופרסל וחזר לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, הודיע על פרישה מתפקידו כמנכ"ל בחודש ינואר האחרון, כך כתב בהודעה כי בתום עשר שנות ניהול ויותר מ-21 שנים בקבוצה הוא החליט שהגיעה העת לסיום הפרק הנוכחי בקריירה העסקית. 

הדרמה בשופרסל: כך תשפיע הדחתו של המנכ"ל על החברה הקמעונאית

פלונטר ניהולי בעקבות חזרתו הצפויה של אברכהן לשופרסל

כזכור, חקירות נגד רשתות קמעונאיות בחשד לתיאום מחירים התנהלו גם בשנים קודמות, ואברכהן נמנע מראיונות לתקשורת באותה העת. בסקירת האירועים שלאחר המאזן ציינה שופרסל כי "ב־9 בנובמבר 2021 ביצעו חוקרים מטעם רשות התחרות חיפוש במשרדי החברה ונטלו מסמכים וציוד מחשובי. המנכ"ל נחקר במשרדי הרשות. בצו החיפוש צוין שהחשד הוא להסדר כובל. נכון למועד הדוחות אין בידי החברה מידע נוסף על החקירה ונסיבותיה".

בעבר היו"ר אברכהן התראיין ל"מעריב" וציין כי עליית מחירי המוצרים בלתי נמנעת, תוך כדי שהוא מסביר זאת באמצעות כמה גורמים: "אני לא מייצג את היצרנים, אבל אני יכול בהחלט לומר כי מחירי הקומודיטיס עלו בכל העולם ב־30%־60%. אני מדבר על סוכר, שמנים, קפה, קקאו, מוצרי נייר ועוד. לכך יש להוסיף את הזינוק של אלפי אחוזים במחירי השינוע וההובלה הימית מהמזרח ומאירופה".