"מונופולים בישראל אינם גזירה משמיים. כשנחזור לשלטון, נדע איך לטפל בחזירות העסקית שלהם וביוקר המחיה, כפי שטיפלנו בהם בתקופת שלטון הליכוד". כך אומר ל"מעריב" שר הכלכלה לשעבר אלי כהן (הליכוד). 

שופרסל מנעה מדיפלומט, משסטוביץ' ומקימברלי קלארק להעלות מחירים

הפרשן הכלכלי של "מעריב" מעריך: זה תאריך היעד בו נראה עליית מחירים משמעותית

בזמנו כשר הכלכלה, יזם כהן פרסום שוטף של תעריפי רשתות קמעונאיות ורשתות פארם, מה שאפשר להגדיל את התחרות ולאפשר לצרכנים להגיע לרשתות הזולות. לדבריו, "בימים אלה אנו חווים גל התייקרויות בקרב ענפים שונים כגון ענף המזון, דלק, דיור ועוד. חברות בעלות מונופול בישראל משתמשות בכוחן על מנת להפקיע מחירים ולנקוט דרכי פעולה עסקיות פסולות כדי להגדיל את רווחיהן על חשבון הצרכנים והעסקים הקטנים".

ח"כ כהן יזם הצעת חוק שתחייב גופים המוגדרים כמונופול שאינם נסחרים בבורסה, כדוגמת ליימן שליסל או קימברלי קלארק, לפרסם את דוחותיהם הכספיים כדי שהציבור יידע את שיעורי הרווחיות, כיצד הן עושקות אותו וכדי לתמרץ מתחרים להיכנס לשווקים אלה.

"פרסום כזה יפזר את הערפל העסקי שבו הן פועלות ויאפשר לציבור ולתקשורת לבקר את התנהלותו הפיננסית ואת התנהגותו העסקית של המונופול, ובכך יקשה על קיום התנהלות הפוגעת באינטרס הציבורי", מסביר כהן. כזכור, יבואני מוצרי הצריכה הגדולים ובהם דיפלומט, החליטו לדחות את ההתייקרויות שהן התכוונו להוציא אל הפועל החל משלשום.