עליית תעריפי החשמל ב־8.6% בתחילת החודש, עלייה קודמת של 2.2% במהלך החודשים האחרונים והצפי להמשך עליות המחירים בהתאם לעליית מחירי האנרגיה - הובילו לגידול בביקוש למערכות סולאריות ולהתקנת מערכות בבתים הפרטיים.

בשוק הסולארי פועלות מספר חברות שהבסיס הכלכלי לפעילותן הוא התקנת המערכת על חשבונן תוך הבטחת הכנסות שוטפות והחזר ההשקעה. חברת אנרפוינט, שהשליטה בה נרכשה על ידי יבואנית הרכב כלמוביל, היא אחת הגדולות שבהן.

התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג שטוח של 120 מ"ר מייצרת 28,927 קוט"ש בשנה הראשונה. ההכנסה הצפויה ללקוח היא 13,885 שקל בשנה ותשואה שנתית של 14%. ההשקעה בהתקנת המערכת מוחזרת בתוך 6.5 שנים.

לפי נתוני אנרפוינט, במחצית 2022 נרשם גידול של 12% בהתקנת מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו־וולטאית, והצפי הוא כי עד סוף השנה יהיה גידול של יותר מ־20% בהתקנת מערכות סולאריות במגזר הפרטי. מגמה זו נמשכה גם בחודש יולי ובימים הראשונים של אוגוסט.

מגמה זו גם מתכתבת עם החלטת הממשלה שלפיה ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יגיע עד שנת 2025 ל־20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 ל־30% ממנו.

מנכ"ל אנרפוינט ניר פלג: "מחירי החשמל הגבוהים הובילו את תחום האנרגיה הסולארית להשקעה כדאית המייצרת הכנסה פסיבית לבעל הנכס, במקביל לכך שמדובר במערכות ירוקות. התשואות השנתיות הן דו־ספרתיות והסיכון נמוך".