החברות הממשלתיות רפאל ואלתא הן המוטבות העסקיות העיקריות מההצלחה יוצאת הדופן של מערכת היירוט כיפת ברזל. רפאל פיתחה את מערכת היירוט, ואלתא, חברת בת של התעשייה האווירית, פיתחה את מערכת המכ"ם.

בתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית משמש עמיר פרץ, שבתפקידו כשר ביטחון העניק דחיפה יוצאת דופן לפיתוח המערכת. לפי הנתונים שפורסמו במסגרת מבצע "עלות השחר", כיפת ברזל הצליחה ליירט 96% מהטילים ששוגרו לישראל על ידי הג'יהאד האסלאמי.

במניין זה לא נספרים הטילים שלפי נתוני המכ"ם היה ידוע מראש שייפלו באזורים לא מיושבים. נתוני היירוט יוצאי הדופן אינם זרים לצבאות אחרים שמעוניינים בהצטיידות במערכת, שיעילה בעיקר כנגד טילים, אך גם נגד מטוסים בגובה נמוך.

על פי ההערכות, ההצלחה הצבאית תאיץ את המגעים שכבר מתנהלים עם מספר מדינות למכירת המערכת ובמיוחד במדינות המפרץ (איחוד האמירויות ובחריין). מוטבים נוספים למכירת המערכת הן מספר מדינות באירופה. עלות סוללה אחת (לא כולל טילי היירוט) נאמדת ב־100 מיליון דולר. היא נמצאת בשימוש בעיקר על ידי צה"ל. חלק מהמימון לפיתוח המערכת סופק על ידי האמריקאים, אולם דווקא הצבא האמריקאי רכש מספר מועט של סוללות.