עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לצמצום תורי הענק בנתב"ג כאשר הסביר כי התורים יופחתו יותר בקרוב על ידי גיוס עובדים חדשים ושילובם בנמל התעופה.

זה מרגיש הרבה יותר: כמה זמן לוקח להגיע לדיוטי פרי בנתב"ג?

העומסים בנתב"ג יגרמו לביטולי טיסות? השרה מיכאלי בתשובה חד משמעית

"צריך לזכור שאנחנו יוצאים מתקופה קשה, שיפרנו את לוחות הזמנים שלנו", אמר לפלר בפתח דבריו, "נכון יש פיקים, יש תורים, אבל יש גיוס של כוח אדם וההתנדבות של העובדים הקבועים לעזור בביטחון - בזכות כך הצלחנו לצמצם ולשפר את התורים ברמה דרמטית".

"היו חסרים יותר מאלף עובדים, עשינו קמפיין מצוין והצלחנו להביא אנשים איכותיים מאוד לעבוד בביטחון", הוסיף, "נפתחו חמישה קורסים להכשרה וממוצע של קורס זה בערך 30 איש, באזור ה־200 איש בתחום הביטחון שנמצאים בשרשרת החיול. חלקם כבר נמצאים בשטח אבל המסה הגדולה הייתה של 400 עובדים קבועים שיוצאים מהמשרדים ונותנים כתף בביטחון, זה השפיע דרמטית על לוחות הזמנים".

לאחר מכן התייחס דובר ראשות שדות התעופה לעניין המזוודות: "שלושה דברים מרכזיים קרו, ברגע שהחלטנו שנסייע לחברות התעופה ושירותי הקרקע להביא את המזוודות לבתים. מדי 24 שעות מגיעים לפה כ־450 מזוודות מרחבי העולם. אנחנו עומדים היום על פחות מ־48 שעות שאנחנו מביאים את זה יחד עם חברות הקרקע למי שלא קיבל את המזוודה שלו בזמן. מרגע שהתחלנו את המבצע של השבת המזוודות למעלה משמונה אלף מזוודות הוחזרו".

"אנחנו יוצאים בקמפיין - אל תבואו יותר משלוש שעות לפני הטיסה. אם עזבת את הביטחון אחרי 10 דקות או אפילו יותר מהר מזה והגעת לצ'ק אין והוא סגור, נהיה תורים ולחץ. לכן אני אומר 3 שעות, תעשו צ'ק אין מהבית, תבואו עם מצב רוח והרבה סבלנות", ציין לפלר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM