ביום ראשון בשעה 23:30 נכנסה הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי לתוקפה. שמעון אלחרט, הבעלים של "קפה גרג" בשדרות, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על החזרה לשגרה של תושבי הדרום ועל הפגישה שהתקיימה בין שר האוצר אביגדור ליברמן לראשי היישובים בעוטף עזה בנושא פיצוי בעלי העסקים.  

הפסקת האש לא הופרה פעם נוספת: לילה שקט עבר על תושבי הדרום

בפתח השיחה ביקש אלחרט להבהיר כי "גם הימים האלו הם ימי המתנה, אני עדיין נמנע מלהגיש את תביעה לרשות המיסים כי אנחנו עדיין ממתינים. אני עדיין חווה את הריקושטים של אותו מבצע קטן, אני את המסעדה שלי יודע להניע מאפס למאה בשעתיים ואנחנו פתוחים אחרי שלא עבדנו כמה שנים. שבע שנים, ספוג מבצעים, טפטפים וסגירות של המסעדה, אנחנו די מיומנים בזה".

"עד 2018 לא קיבלנו שקל פיצוי", המשיך אלחרט. "כל מה שספגנו עד 2018 לא קיבלנו פיצויים על זה. אחרי זה, כשהתחילו צעדות השבעה זה השפיע עלינו יותר כי גם את בלוני התבערה והטפטופים שאשקלון צפונה לא מכירים, פה חוו את זה. היו ימים שנאלצתי לסגור בלי שאף אחד אמר לי כי אני לא אקח אחריות על העובדים שיש לי פה ועל הלקוחות. אם המבצע לא נמשך שלושה, חמישה ימים ומעלה - פיקוד העורף לא מנחה את העסקים לסגור".

לאחר מכן תקף ואמר "אני לא צריך לחכות לשר האוצר שיגיד שהוא נותן הנחיה. חבר הכנסת גפני עזר לנו להעביר תקנות בוועדות הכספים שמאפשרות לי כבעל מסעדה בגלל הנזקים הישירים והעקיפים לתבוע את המדינה. יש לי מסלול שאני ניגש לרשות המיסים ופשוט תובע. אממה, האמירה של שר האוצר ושאר הפוליטיקאים אין לה שום בסיס. הם יכולים לקבל את ההחלטות ובסוף העימות שלנו כבעלי עסקים אנחנו מול רשות המיסים, לא מול הפוליטיקאים. אני צריך להתמודד מול אותם פקידים ברשות המיסים".

בסיום השיחה הדגיש הבעלים של "קפה גרג" בשדרות כי "יש לי ואני אגיש, אבל בימים האלה אנחנו עדיין חווים את אותה ירידה. אתמול בקופה שלי הייתה ירידה של 60 אחוזים מהימים המקבילים באותו החודש. הלקוחות לא חוזרים כל כך מהר, גם תושבי העוטף עוד מחוץ לעוטף".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM