הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תדון בתוכנית שמציעה לשלש את שטחו של קניון רמת אביב, כמו גם להוסיף מבנה דיור להשכרה ברחוב ברזיל ומלון בגובה של 15 קומות ברחוב איינשטיין. הפרויקט הוא יוזמה של חברת קניון רמת אביב ושותפה לו עיריית תל אביב-יפו. הדבר מעורר סערה בקרב תושבי אזור הקניון, שהפך לסמל סטטוס, בטענה לפגיעה באיכות חייהם. "סדר יום של העשירון והאלפיון העליון, באי קניון רמת אביב, עובר תהפוכה", נכתב בטוויטר בנושא.

בדצמבר 2019 דיווחה חברת מליסרון על רכישת חלקה של חברת הביטוח מגדל, שהייתה שותפתה עד אז בבעלות על הקניון. מליסרון שילמה 425 מיליון שקל עבור 26.6% מהקניון. דייר המתגורר בסמיכות לקניון רמת אביב אמר ל"מעריב": "הכוונה להגדיל את הגודל של הקניון בכ־300% תפגע באיכות החיים של תושבים באזור. מדובר על תוספת בנייה משמעותית וללא מתן מענה לתוספת של מקומות חניה. גם ככה קיימת מצוקת חניה באזור", הוא טען, "הגדלת שטח הקניון פי שלושה גם תביא לפגיעה במרקם הבנייה הנמוכה יחסית באזור ועלולה ליצור גם עומסי תנועה".

בתוך כך, עיריית חולון עתרה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל, הוועדה לתשתיות לאומיות וחברת נת"ע, בטענה כי ההחלטה לאשר סלילה של קו מטרו (M1) בלבו של פארק החולות בחולון היא שגויה ולוקה בשרירותיות ובהתעלמות משיקולים סביבתיים, חברתיים וכלכליים מהותיים ורלוונטיים.

בעתירה, מבקשת עיריית חולון משופטי בג"ץ להורות על ביטולה של התוכנית לסלילת קו המטרו העובר בפארק החולות, לנוכח פגמים חמורים שנפלו באישורו של מקטע זה. פארק החולות הוא שטח בהיקף של כ־1,100 דונם בדרום חולון. בתי הגידול המצויים בשטח החולות הם בבחינת מערכת אקולוגית ייחודית ורגישה, האופיינית אך ורק לאזור זה. זאת, בשים לב לכך ששטחי החולות בישראל, שהיו בעבר, הפכו לנדירים ביותר וכ־70% משטחי החולות שהיו מצויים במישור החוף בעבר - הוכחדו בשל התיישבות ופיתוח.

לדברי העירייה, "החלטת הוועדה תהווה בכיה לדורות, ופגיעה קשה בערכי טבע נדירים במתחם פארק החולות, שיועד לשימור לפי התוכנית החלה עליו".