נתוני חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, חשפו היום (חמישי) את נתוני האשראי של חודש יולי כאשר ההוצאות בחודש זה עמדו על יותר מ-1.248 מיליארד ש"ח ביום. השיא שבר את קודמו בחודש יוני האחרון והוא עמד על 1.225 מיליארד ש"ח.

דרמה בשוק האשראי: ישראכרט וכאל מאבדות בלעדיות על המותגים הגדולים האלו

בכל חודש יולי נרשמו עסקאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של יותר מ-38.697 מיליארד ש"ח, כאשר מדובר בחודש שיא במשק הישראלי מבחינת סך ההוצאות שביצע הציבור הישראלי. זאת לאחר עלייה של 6.6% לעומת חודש יוני בו סכום ההוצאה הכולל עמד על 36.748 מיליארד ש"ח.

ההוצאות בעסקאות אינטרנטיות עלו בחודש יולי בשיעור של 8.7% לעומת אותו חודש אשתקד. ההוצאה החודשית בעסקאות אלו הגיעה לסכום כולל של 22.227 מיליארד ש"ח. סכום ההוצאה היומית בעסקאות אינטרנטיות ביולי עמד על 716.98 מיליון ש"ח והוא גבוה ב-2.9% לעומת יוני. ההוצאות בעסקאות פיזיות בבתי העסק עצמם עלו ביולי בשיעור של 4% לעומת יוני. 

בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נרשמה עלייה גם כן של 1.7% ביולי לעומת החודש הזהה אשתקד. סכום המשיכה הממוצע היומי עמד על 191.85 מיליון ש"ח לעומת 188.68 מיליון ש"ח ביולי 2021. ביוני האחרון עמד סכום משיכות המזומן היומי על 184.41 מיליון ש"ח.

רונית טישלר פיטי, סמנכ"לית תפעול וקשרי שותפים בחברת שב״א: ״באופן מסורתי, החודשים יולי ואוגוסט מהווים שיא הוצאות בכרטיסי אשראי. אנו ממשיכים לראות שההוצאות בעסקאות אונליין ממשיכות לצמוח בקצב גבוה מאשר ההוצאות בעסקאות הפיזיות וזאת בזכות הרחבת פעילות המסחר המקוון בכלל המשק".