המציאות בדרום הארץ עשויה להיות מתוחה במיוחד משום המבצעים והפעילות מול גורמי הטרור ברצועת עזה. למרות כל זאת, נרשמה מגמת עלייה ברכישת הדירות ובפתיחת עסקים באזור. ענת דוידוב שוחחה ב-103fm עם הכלכלן שלמה מעוז, אשר התייחס לזינוק מגמת ההתיישבות והפריחה, והביע את דעתו בנושא: "יש פה שינוי מהותי. אנשים רוצים לחיות חיים רגילים ולהיות מרוצים".

העסק שלכם נפגע במהלך מבצע "עלות השחר"? אלו הפיצויים שתקבלו
בכיר מעריך: זה היקף הנזקים בעוטף עזה בעקבות סבב הלחימה

מעוז כתב ביום שישי ב"מעריב" כי מגמת העלייה ברכישת דירות ובפתיחת עסקים בדרום מספרת את הניצחון על האיומים מעזה, עם זאת יש גם תבוסה בקרב על שטחי הנגב. "אנשים נוהרים לדרום, מצד שני יש הרבה סיכונים", אמרה דוידוב. על כך ענה מעוז: "נכון, אם נחלק בצורה גסה את הנגב, כשהנגב המערבי צמוד לרצועת עזה, והמזרחי, שזה באר שבע מזרח או צפונה, אנחנו נראה שהציבור בנגב המזרחי שרוצה לנסוע למקומות אחרים - מפחד".

הוא המשיך: "בחורה לא תיסע שם בלילה. בחורה בבאר שבע לא יכולה ללכת בעיר, מציקים לה. מי שנסע רואה את זה - הפקירות. אני לא אסע לערד בלילה. ומה שקורה כרגע הוא שהציבור החליט שהוא נוהר לנגב המערבי, שם יש פריחה אדירה. באופקים האוכלוסייה הגיעה היום ל־35 אלף תושבים".

מעוז התייחס לנושא עליית המחירים באזור: "יש עליה, אבל לא חזקה. היא מאפשרת לאנשים לקנות. נכון, יש פעולות ומלחמה מול רצועת עזה פעם בחצי שנה שנה, אבל אני יכול לחיות במשך השנה - אין את הפחד הזה. נתיבות הגיעה לכמעט 44 אלף תושבים, זה מדהים". הוא מנה את היתרונות באזור: "הטבות מס, באופקים בונים בחלק המזרחי ליד הנחל, בנייה אדירה. העסקים שנפתחו שם גם כן. זה לא מה שהיה פעם, לא רק ענף הבנייה, כל התחומים".

"יש שם אוכלוסייה משכילה, חזקה, עומדת על שלה, יש להם גם חיי חברה, חוגים וכל מי שרוצה לפתח את עצמו, יכול. נכון, בפעם בכמה שנים, חודשים, יש את הדבר הזה (מבצעים צבאיים), אבל במשך השנה התושבים האלה עושים נפלאות. אני המום מההצלחה שלהם. היית מאמינה שאשקלון עם 155 אלף תושבים? יש פה שינוי מהותי. אנשים רוצים לחיות חיים רגילים, לנסוע בלילה, ללכת לחוף, להיות מרוצים", אמר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm