רווחי בנק הפועלים, בנק מזרחי טפחות ובנק דיסקונט גדלו במחצית הראשונה של 2022 ב־16.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב־6.86 מיליארד שקל. כך עולה מהדוחות שפורסמו אתמול. בנק לאומי והבנק הבינלאומי יפרסמו את הדוחות היום בבוקר.

הרווחים הושפעו לחיוב מעליית הריבית והאינפלציה, ומנגד הושפעו לשלילה מההפרשות להפסדי אשראי בהשוואה לרווחים בתקופה המקבילה.
את התשואה להון הגבוהה ביותר (20.6%) הציג בנק מזרחי טפחות בניהולו של משה לארי. הבנק היה גם היחיד שהציג גידול ברווח ברבעון השני, עם יותר ממיליארד שקל - מהגבוהים בתולדותיו.

משה לארי (צילום: אבשלום ששוני)
משה לארי (צילום: אבשלום ששוני)

מזרחי טפחות, עם יחס יעילות מעולה של 44%, עקף את דיסקונט, ולאחר שנים רבות הפך בפועל מבחינת מרבית האינדיקטורים בעקבות המיזוג עם אגוד לשלישי בגודלו במדינה. הרווח החציוני הסתכם ב־2.2 מיליארד שקל (לעומת 1.66 מיליארד שקל בדיסקונט).

הרווח ברבעון השני הסתכם ב־1.05 מיליארד שקל (לעומת 680 מיליון שקל בדיסקונט). האשראי לציבור הסתכם ב־298.2 מיליארד שקל (לעומת 232 מיליארד שקל בדיסקונט). פיקדונות הציבור הסתכמו ב־328 מיליארד שקל (לעומת 283 מיליארד שקל בדיסקונט).

למעשה רק ההון העצמי בדיסקונט (24 מיליארד שקל) גבוה מזה של מזרחי טפחות (22 מיליארד שקל), וזאת בזכות גיוס הון מניות של 1.4 מיליארד שקל בדיסקונט ומדיניות חלוקת דיווידנדים מואצת במזרחי טפחות. לארי: "התוצאות משקפות את המשך תנופת הצמיחה המאפיינת את הבנק בשנים האחרונות, על רקע ההתפתחויות בסביבה המקרו־כלכלית והעלייה בריבית - והשפעתן על מאזן הבנק".

עוד הוסיף כי "למרות ההאטה בכלכלה, המשק המשיך להפגין עוצמה ולייצר רמת ביקושים גבוהה לאשראי. מיזוגו של בנק אגוד מתבצע כמתוכנן, ועד עתה כבר הוסבו לבנק עשרות אלפי לקוחות אגוד".

דב קוטלר (צילום: גדי דגון)
דב קוטלר (צילום: גדי דגון)

בנק הפועלים בניהול דב קוטלר הרוויח בחציון 3 מיליארד שקל - גידול של 7% בהשוואה למחצית 2021. הרווח מהווה תשואה של 13.9% על ההון, העומד על 44.2 מיליארד שקל. ברבעון השני הרוויח הבנק 1.3 מיליארד שקל - ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל.

הירידה מוסברת במעבר מהכנסות מהפסדי אשראי להוצאה של 91 מיליון שקל להפסדי אשראי ברבעון הנוכחי. הבנק מחדש את מדיניות חלוקת הדיווידנד ויחלק 403 מיליון שקל. יחס היעילות המשיך להשתפר ברבעון השני והסתכם ב־48.8%.

עוד עולה מהנתונים כי ההכנסות לרבעון גדלו ב־15.7% ל־4 מיליארד שקל והאשראי לציבור גדל ב־5.5% ל־372 מיליארד שקל. בחודש יולי גובשו הסכמות עם ישראכרט להסכם תפעול חדש לשמונה שנים. באוגוסט נחתם הסכם לשיתוף פעולה להקמת מועדון לקוחות עם אלקטרה מוצרי צריכה וכאל ל־12 שנים, המבוסס על כרטיס אשראי חוץ־בנקאי.