לצד הזינוק באינפלציה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את נתוני המשק הישראלי, כאשר בראשם נרשמה צמיחה חיובית ברבעון השני של השנה בשיעור של 6.8%. זאת, לעומת הרבעון הקודם לאחר ירידה של 2.7% ברבעון הראשון של שנת 2022. 

יוקר המחיה שובר שיאים: עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר בתחום הדיור מזה עשור

נתוני מדד המחירים לצרכן מוכיח: האג'נדה הכלכלית לא נעלמה | פרשנות

יש לציין כי החזרה לשגרת חיים רגילה ברבעון השני השפיעה על העלייה בתוצר המקומי הגולמי כך שענפי האירוח, ההסעדה, שירותי ההובלה האווירית ברכיב הצריכה הפרטית כמו גם שירותי התיירות הנכנסת ברכיב היצוא תרמו בצורה משמעותית לעליית התוצר ברבע זה. כמו כן, התוצר המקומי הגולמי לנפש עלה ב-4.5% בחישוב שנתי.

במחצית הראשונה של השנה עלה התוצר המקומי הגולמי ב-4.8% בחישוב שנתי לעומת המחצית הקודמת, לאחר עלייה של 12.5% במחצית השנייה של שנת 2021 ועלייה של 6.2% במחצית הראשונה של שנת 2021.

כזכור, אתמול פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-1.1%. בשנים עשר החודשים האחרונים (יולי 2022 לעומת יולי 2021) עלה מדד המחירים לצרכן ב-5.2%. 

כמו כן, מחירי הדירות עלו ב-2% ובכך השלימו עלייה של 17.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.

עליות מחירים בולטות נרשמו גם בסעיפי פירות טריים שעלו ב-8.5%, תחבורה שעלה ב- 3.3%, דיור שעלה ב-1.2%, תרבות ובידור שעלה ב-1.2% ושונות שעלה ב-1.0%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף הלבשה והנעלה שירד ב- 4.0%.