ענף התשתיות הפרטיות מתעורר. קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל, בניהולם של ארז בלשה ויוסי זינגר, השלימה אתמול מכירת 20% מחברת האוטובוסים בון תור לחברת לאומי פרטנרס ו־7% נוספים לשני משקיעים פרטיים.

עם השלמת העסקה, תכיר הקרן שהחזיקה עד כה ב־52.2% מבון תור ברווח של כ־111 מיליון שקל. בון תור היא מקבוצות התחבורה הגדולות ופועלת בתחום התחבורה הציבורית וההיסעים. היא מפעילה שלושה אשכולות באמצעות כ־1,600 כלי רכב ו־2,000 עובדים.

ג'נריישן קפיטל הינה הקרן הסחירה הראשונה בתשתיות ואנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו בהיקף של 2.6 מיליארד שקל בייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש הקרן עומד יוסי זינגר המכהן כיו"ר פעיל וארז בלשה המנכ"ל.

בלשה אמר: "מיום כניסתנו להשקעה, נמצאת בון תור בצמיחה מואצת בהיקפי פעילותה, הן בתחום התחבורה הציבורית והן בתחום ההיסעים. צמיחה זו מקבלת ביטוי בגידול עקבי בשווי החברה ובתשואת ההשקעה שלנו".

אתמול הושלמה סגירה פיננסית לתחנת כוח פיקר באתר MRC באלון תבור. בנק הפועלים יוביל קונסורציום של גופים פיננסיים שיעמידו מימון בהיקף 950 מיליון שקל להקמת תחנת הכוח. התחנה תוקם על בסיס גז טבעי בטכנולוגיה קונבנציונלית בהספק של עד 230 מגה וואט.

הקמתה תסתיים ברבעון השני של 2024. האשראי יישא ריבית של 2.25%־2.55% לשנה לתקופה של 19.5 שנים ממועד קבלת רישיון הייצור. MRC אלון תבור מוחזקת על ידי רפק אנרגיה, ש־50% ממניותיה מוחזקות על ידי ג'נריישן קפיטל ועל ידי מבטח־שמיר וצ'יינה הרבור.