חברת הסטארט-אפ Olive Diagnostics מרחיבה את סבב גיוס הסיד ל-7.3 מיליון דולר. רשות התקינה האירופית העניקה סימון CE למכשיר האופטי של Olive Diagnostics המבצע בדיקות שתן באסלה. בעקבות האישור, קיבלה החברה הזמנות ראשונות למוצר משני גופים אירופיים. 

Olive KG, שפיתחה Olive Diagnostics, הוא ההתקן האופטי הראשון בעולם מבוסס בינה מלאכותית, המותקן על כל אסלה ומבצע ניתוח של ההרכב המולקולרי ואפיון השתן של המטופל, באופן רציף, פאסיבי ב-100% וללא שימוש בידיים, על מנת לאפשר זיהוי סמנים ביולוגיים בשתן שעשויים להעיד על בעיות רפואיות ומחלות דוגמת כשל לבבי, אבנים בכליות, אי ספיקת כליות, דלקת בדרכי השתן ועוד. 

החברה גייסה 7.3 מיליון דולר, לאחר גיוס נוסף של 1.5 מיליון דולר ממשקיעים קיימים ומשקיעים פרטיים. בין משקיעי החברה בשלבי קדם סיד: מכבי שירותי בריאות, מאיו קליניק (Mayo Clinic), eHealth Ventures, Amgen Ventures, רשות החדשנות, ומשקיעים פרטיים מארה"ב ואירופה.

גיא גולדמן (צילום: לאורה בן דוד)
גיא גולדמן (צילום: לאורה בן דוד)

אוליב דיאגנוסטיקס נוסדה בשנת 2019 על ידי המנכ"ל, גיא גולדמן, וקורי כץ. צוות הסטארט-אפ כולל מומחים בביוכימיה, כימיה, פיזיקה, ניתוח נתונים, אופטיקה ופיתוח עסקי בתחומי הבריאות ואיכות החיים. מוצר החברה הוא מכשיר רפואי בשם KG Olive, ההתקן האופטי הראשון בעולם מבוסס טכנולוגיה ספקטרוסקופית ובינה מלאכותית המבצע ניתוח איכותי של פרמטרים חשובים בשתן המטופל בכל השתנה, באופן פאסיבי וללא צורך בשום עזרים. בין היתר, המכשיר מפיק מדדים כמו כדוריות דם אדומות, חלבונים, קטונים, קריאטינין, ניטריט, חומציות, וכן מאפיינים של השתן כמו כמות, לחץ, צבע ותכיפות השתן.

KG Olive מצויד ביכולות IoMT (Internet of Medical Things) שניתן להתקינו בכל אסלה. הוא מזהה מרכיבים כימיים בשתן בצורה אופטית ומפיק בזמן אמת נתונים אישיים המאובטחים על פי דירקטיבת GDPR הנשלחים לענן ולרופא המטפל. אוליב דיאגנוסטיקס.

גיא גולדמן, מנכ"ל Olive Diagnostics אמר: "אישור ה-CE מהווה אבן דרך בקבלת ההכרה בחזון ובטכנולוגיה שלנו וסולל את הדרך לכניסתנו לשוק האירופי. מכשיר Olive KG  כבר מותקן במספר מוסדות דיור מוגן בהולנד ואנו מאמינים שהוא יחולל שינוי משמעותי בטיפול הרפואי באמצעות גישה מניעתית, פסיבית ובלתי פולשנית שתסייע לחולים ולספקים של שירותי בריאות לתמוך ברופאים מרחוק באבחון מחלות בשלבים מוקדמים, טרם הופעת תסמינים ברורים".