יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לשכר העובדים במשק ואיים כי ללא העלאה בשכר המינימום הוא עלול להכריז על שביתה כללית.

"המצב הולך ומחריף": בכיר לשעבר באוצר באזהרה חמורה בעקבות עליית המחירים
קומבינת יוקר המחיה: המחירים אמנם יורדים, אך ברור מי יפגע לאחר הבחירות

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד בעייתית, גם של יוקר המחייה, וגם של האינפלציה שהרימה ראש, וגם הבחירות, זו מערכת בחירות חמישית בשלוש וחצי שנים שאני בתפקיד ושוב אין לנו תקציב מדינה", אמר בר דוד בפתח דבריו, "ואנחנו פועלים ונצטרך לעשות תיקונים בשכר ובהסכם המסגרת שאמור להיחתם ולתת פתרונות. תאריך היעד שלי הוא ינואר הקרוב ויכול להיות שנמצא את עצמנו ברחובות. אני נושך שפתיים מספיק זמן עם כל הציבור הזה אני לא רוצה להיכנס למהלכים פוליטיים".

"ברגע שיהיה תקציב אנחנו נקבל את זה רטרו במידה ולא נגיע ליעד אני מניח שבסופו של דבר בלי שביתה לא יהיה ולא יזוז פה שום דבר", הוסיף, "המורים השיגו את מה שהשיגו בהבשלה של ארבע וחצי שנים, דברים לא מגיעים מיד". 

לאחר מכן אמר יו"ר ההסתדרות כי "תוספת השכר צריכה להיות כזו שתתמודד עם יוקר המחיה והאינפלציה שהרימה ראש. אני מצפה לראות שממשלה כזו או אחרת, לא משנה איזו ממשלה תקום, תראה איך מקדמים את העובדים במדינה כי השכר כאן נמצא ברמה נמוכה וקשה לנו לקלוט עובדים. 

"בנושא שכר המינימום הכנסת פיזרה את עצמה לדעת, לא הצליחו לחוקק את החוק להעלתו. שכר המינימום לפי החישובים כרגע יכול להגיע ל־5,550, זה דבר שצריך לעלות כי זה יהיה צמוד לשכר הממוצע במשק", ציין. 

לסיכום אמר יו"ר ההסתדרות: "אנחנו מחדשים את המחאה בימים הקרובים מול בתי הטייקונים. לא פשוט להוציא אנשים מהשאננות שלהם, אבל אם יחדשו את עליות המחירים החזיריות, אנחנו נהיה מולם. ליברמן מבין את המצב והוא ימצא את הכספים כדי לתגמל פה את העובדים ולשחרר את הפקק בעקבות האינפלציה. כשיש יוקר מחיה אי אפשר להשאיר את השכר במדינה כמו שהוא עכשיו. אני מודאג שבמערכת הבחירות הזו הנושא הכלכלי לא מספיק עולה על הפרק". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM