קרן ההשקעות פימי, שבניהול ישי דוידי, השלימה אתמול את מכירת השליטה במפעלי נייר חדרה (כיום אינפיניה) תמורת 2.35 מיליארד שקל. הקרן, שקנתה את השליטה (59%) לפני שבע שנים מכלל תעשיות תמורת 355 מיליון שקל, הרוויחה בתום תהליך השבחה יותר ממיליארד שקל.

עוד קודם לעסקה הנוכחית, פימי מכרה באוגוסט 2021 לגופים מוסדיים 14% ממניות החברה תמורת 210 מיליון שקל, לפי שווי 1.57 מיליארד שקל. מאז הקנייה ב־2015 חילקה החברה דיווידנדים בהיקף של 250 מיליון שקל. הרווח המצטבר, הנאמד בכמיליארד שקל, משקף תשואה של 300%. הקונה הנוכחית היא קבוצת ורידיס, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון.

אגמון מתכוון לממש חלק מנכסי החברה ולמקד אותה בפעילות התואמת את ערכי איכות הסביבה והגברת פעילות בתחום תעשיית המיחזור.
דוידי: "העסקה מהווה חלק מהאסטרטגיה לרכישת חברות והשבחתן ומציאת עיתוי נכון למימוש. מאז רכישת השליטה פעלנו בנחישות להשבחת פעילותה של החברה במספר רב של תחומים. לוורידיס בעלים והנהלה מצוינים, שימשיכו בהשבחה ובהובלת החברה לגבהים חדשים".

התהליכים שעליהם מדבר דוידי כוללים בין השאר את החלפת ההנהלה, גיבוש ומימוש אסטרטגיה חדשה תוך ביצוע השקעות באוטומציה, רובוטיקה ותהליכי ייצור חדשניים, בהשקעה של 700 מיליון שקל. המהלך החשוב ביותר הוא תוכנית אופציות לעובדים, שכללו ויתור על שכר במסגרת הסכמי העבודה. עובדי נייר חדרה הרוויחו על האופציות סכום הנאמד בעשרות מיליוני שקלים.