"חשבנו שאם לא נפריע לעצמנו, מישהו אחר יעשה זאת" - זה היה הנימוק שסיפקה רקפת רוסק עמינח בנוגע לתפקידה בהמצאה מחדש של בנק לאומי דרך דיגיטציה. רוסק עמינח כיהנה עד שנת 2019 כמנכ"לית בנק לאומי, אחד מהמוסדות הפיננסיים המובילים בישראל. בוועידת הג'רוזלם פוסט השנתית, שנערכה ביום שני בניו יורק, העניקה רוסק עמינח תובנות באשר למסע שלה בלקיחת סקטור הבנקאות של ישראל ובהעברתו לעולם המודרני.

"כשנכנסתי לתפקידי ב־2012, התחלתי לבקר בסניפים וראיתי את כל הצעירים האלה - ילדים, חיילים וסטודנטים - יושבים עם סמארטפונים ומחכים חצי שעה, לפעמים שעה. הבנתי שהם בעצם יכולים לעשות הכל באינטרנט, אם רק נדע איך לשרת אותם", היא נזכרה.

רוסק עמינח הסבירה כי 2021 הייתה שנת דגל עבור הטכנולוגיה הפיננסית, והכריזה עליה "שנת הפינטק". היא הוסיפה: "מעל 100 חברות פינטק יצאו להנפקה בשנת 2021. בעולם יותר מ־1,500 חברות פינטק נרכשו בשנת 2021. כמות ההשקעות הייתה פי שלושה מזו שהייתה לנו ב־2020, בסביבות 140 מיליארד דולר, וזה מדהים".

פרויקט Port TLV Residence 

"שם המשחק כאן הוא מיקום, מיקום, מיקום", אמרה זיו, סמנכ"לית פרויקט המגורים Port TLV Residence, שהציגה ושיווקה אותו למשתתפים בוועידת הג'רוזלם פוסט ביום שני. זיו ציינה כי Port TLV Residence, שבנייתו תסתיים בעוד שנתיים, ממוקם 50 מטר מקו החוף של נמל תל אביב ובמרחק שלוש דקות הליכה ממרינת גורדון, ממלון הילטון ומפארק הירקון.

הפרויקט תוכנן על ידי אילן פיבקו, מבכירי האדריכלים בישראל, שאחראי לפרויקטים רבים בישראל, כמו גם בבולגריה, בקרואטיה וברפובליקה הצ'כית. חומרי הגימור שנבחרו על ידי האדריכל כוללים את המותגים המובילים בעולם, ובהם Bulthaup ו־Boffi.  כל הדירות פונות לים, בעלות עיצוב פנים פתוח ובהיר, עם חלונות מהרצפה לתקרה ובעלות גימורים מהחומרים היוקרתיים ביותר, ובכללם זכוכית, פלדה, שיש ועץ אלון. כמה מהדירות רוהטו על ידי פולטרונה פראו, מובילה בריהוט איטלקי יוקרתי, שנוסדה בשנת 1912 והובאה לראשונה לארץ במיוחד לפרויקט. 

במצגת שלה הדגישה זיו כי פרויקט המגורים היוקרתי, בן עשר הקומות, יכלול גם דירות יוקרה שבין 90־230 מ"ר ופנטהאוזים־דופלקסים של 500 מ"ר כל אחד, כשהקומה העליונה של כל אחד מהם מכילה בריכה פרטית הצופה לחוף הים של תל אביב.
בקומות הראשונה והשנייה של הפרויקט ישכון מלון בוטיק יוקרתי חמישה כוכבים בן 44 חדרים. למלון יהיה לובי נפרד, והחדרים שלו ימוקמו בקומות נפרדות בתוך הבניין. 

דיירי Port TLV Residence יוכלו להיכנס לשטח המלון, אבל אורחי המלון לא יורשו להיכנס לדירות המגורים. החניון נועד אך ורק לשימוש דיירי הפרויקט.דיירי הפרויקט ייהנו משירותי קונסיירז' יוקרתיים, משירותי ביטחון מסביב לשעון, מבית כנסת, ממכון כושר עם ציוד מתקדם ומתצוגות אומנות מתחלפות בלובי של הבניין. בריכת השחייה, מכון הכושר המתקדם ובית הכנסת של המלון יעמדו לרשות הדיירים, כמו גם לרשות אורחי המלון. הפרויקט יכלול גם מסעדה בקנה מידה בינלאומי.

האחים חג'ג' הם היזמים העומדים מאחורי פרויקט Port TLV Residence. האחים חג'ג', מחברות הנדל"ן המובילות בישראל, בונים ברחבי הארץ למעלה מ־70 פרויקטים יוצאי דופן במיקומים מבוקשים. הפרויקטים מתוכננים ומעוצבים על ידי אדריכלים בעלי שם עולמי ומעצבי פנים מובילים. "האחים חג'ג' הפכו להיות סמל לבנייה חדשנית, ליציבות ולאמינות", ציינה זיו.

לי זיו, סמנכלית פרויקט המגורים Port TLV  (צילום: מארק ישראל סלם)
לי זיו, סמנכלית פרויקט המגורים Port TLV (צילום: מארק ישראל סלם)

מנהיג יוזמת אברהם: “מדינת ישראל כבר אינה מבודדת במזרח התיכון”

“הקמפיין של תנועת BDS נכשל, אף אחד לא מאמין למלעיזים שקוראים לישראל 'מדינת אפרטהייד', הסכמי אברהם הפכו את הווטו הפלסטיני לחסר משמעות, ישראל כבר אינה מבודדת באזור, וכבר אין סכסוך ישראלי־פלסטיני" - אלה חמש העובדות שמתנגדי ישראל צריכים להבין, לדברי אבי בן לולו, המייסד, היו"ר והמנכ"ל של יוזמת השלום הגלובלית של הסכמי אברהם.

"אנחנו חייבים להבהיר במערב שהטענות הישנות והמזלזלות בישראל כבר אינן רלוונטיות", הוא אמר בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. "האמת היא כזו: מאז התהוותם של הסכמי אברהם המציאות של המדינה היהודית עומדת בניגוד מוחלט לנרטיב של מתנגדיה".
הוא הסביר כי ערבים ויהודים רבים, שפגש בישראל בזמן הסרטת הסרט התיעודי החדש של היוזמה, אמרו שיש שינוי מעמיק ושדו־קיום הופך למקובל יותר ויותר. לעומת זאת, בחו"ל הדרך אינה קלה, לדבריו, ואנטי־ציונות ואנטישמיות עדיין נפוצות.

יוזמת השלום הגלובלית של הסכמי אברהם היא ארגון המתמקד בקידום הסכמי אברהם ובמאבק באנטישמיות. הארגון מקדם את הוראת השואה ועובד במיוחד בישראל ובקנדה. "בשבועיים האחרונים הקהילה היהודית של קנדה הייתה מזועזעת לגלות שיועץ ממשלתי היה למעשה אנטישמי", הוא הסביר. "המשרד למורשת קנדה שכר אותו למרות ביטויים נלוזים שהופיעו בציוצים שלו. האנטישמיות היא גרועה, אך לצערנו יש גם גרוע מכך.

"המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), המפלגה השלישית בגודלה בקנדה, הודיעה שהיא משנה את המדיניות שלה בנוגע לישראל", הוא המשיך. "מנהיגה כתב במכתב: 'מדיניות הממשלה הליברלית... היא יותר ממאכזבת'". לפי בן לולו, זאת התנהגות מסוכנת במיוחד. NDP, שלא כמו קולות רבים המתנגדים לישראל, היא בעלת השפעה בממשלה הקנדית.

"אנחנו צריכים להתחיל להבהיר שאלה שמתנגדים לישראל, אלה שמוציאים דיבתה רעה ומשמיצים אותה, משתמשים בכללי משחק מיושנים", הוא סיכם. "אומרים שבמזרח התיכון שינויים קורים באיטיות, אך הם אפילו איטיים יותר פה, בארה"ב ובקנדה".

אבי בן לולו בכנס הג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)
אבי בן לולו בכנס הג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)

בוגר ארגון מעגלים: "שברתי את תקרת הזכוכית - אהיה דוגמה לנוער בסיכון”

"שברתי את תקרת הזכוכית - אני אהיה הדוגמה לנוער בסיכון בישראל", אמר דור דנינו, בוגר מעגלים, ארגון שמפעיל תוכניות חונכות לנוער בסיכון ב־50 ערים ורשויות מקומיות בפריפריה החברתית של ישראל. בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק תיאר דנינו את ילדותו ואת התבגרותו בשכונה מוכת פשע ומאתגרת בלוד. בעזרתו של חונך ממעגלים שירת דנינו ביחידה מובחרת בצה"ל ולמד באוניברסיטת אריאל.

אסף וויס (מימין) דור דנינו (משמאל) (צילום: מרק ישראל סלם)
אסף וויס (מימין) דור דנינו (משמאל) (צילום: מרק ישראל סלם)

אחרי ששירת בעזה במלחמה בשנת 2014, דנינו מצא את עצמו בסיטואציה מורכבת. אמו נאלצה לעזוב את ביתה, כיוון שדנינו, שהיה בעזה במשך 64 ימים, לא היה יכול לתמוך במשפחתו ואיבד חברים בלחימה. "התקשרתי לחונך שלי ממעגלים", סיפר דנינו, "והוא עזר לי, תמך בי והאמין בי, וביחד מצאנו פתרון קבע ואת המסלול הנכון לחיי". היום דנינו עומד להשלים את לימודיו בתואר בהנדסה ובקרוב יתחתן.
בסיום דבריו הודה דנינו לארגון מעגלים. אסף וייס, המייסד והמנכ"ל של הארגון, הצטרף לדנינו על הבמה והכריז: "העתיד של ישראל: דור דנינו ומעגלים!".