"הסנקציות על רוסיה לא חלות על תרופות, ולכן אנחנו ממשיכים למכור להם אותן. הדבר אפשרי, כי מדובר במהלך הומניטרי. אנחנו גם תורמים תרופות לאוקראינה. השינוי במכירות במדינות אלה אינו מהותי", כך אמר מנכ"ל טבע קאר שולץ במפגש יוצא דופן עם התקשורת.

מומחה צבאי: הרוסים עלולים לספוג את התבוסה הצבאית הגדולה ביותר מאז מלה"ע ה-2

שולץ הציג את תוכנית העבודה לחמש השנים הקרובות. בתשובה לשאלתי סירב לנקוב בהיקף המכירות הצפוי בשנת 2027, אבל הדגיש כי יהיה גבוה יותר. תשלומי טבע בגין ריבית לא השתנו באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות.

עם כניסתו של שולץ לתפקיד ב־2017 תשלומי הריבית על החובות (34 מיליארד דולר) הסתכמו במיליארד דולר. מאז החובות ירדו ל־20 מיליארד דולר, אבל הריבית הממוצעת עלתה ל־6% כך שתשלומי הריבית נותרו על מיליארד דולר והחזר החובות הסתכם ב־2 מיליארד דולר לשנה.

טבע נמצאת בנקודת מפנה חיובית עסקית, כשגולת הכותרת היא הסכמי הפשרה בפרשת משככי הכאבים (אופיואידים). מניותיה זינקו עקב כך בעשרות אחוזים. שולץ צופה שההסכמים הסופיים ייחתמו עד סוף השנה, וכי עד סוף ספטמבר ייחתם ההסכם מול החברות.

קאר שולץ (צילום: אלעד מלכה)
קאר שולץ (צילום: אלעד מלכה)

בנוסף, החברה סיימה תהליך התייעלות שכלל הפחתת החוב ומחזורו, מכירת מפעלים (החברה אינה צופה מכירת מפעלים נוספים) ומצבת העובדים ירדה מ־54 אלף ל־38 אלף. טבע צופה רווח תפעולי של 30% והכפלה של הרווח ברוטו (ה־EBITDA).

שולץ: "אני רואה עתיד חזק לחברה. נמשיך לצמוח באמצעות פיתוח תרופות ומוצרים מיוחדים ולא באמצעות רכישת חברות אחרות".