שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על צו המבטל את המכס על יבוא דגים טריים, קפואים ומעובדים. הצו כולל ביטול של המכס על מגוון דגים, ובהם דניס, לברק, לוקוס, מוסר, בס, פורל טונה ומאכלי ים. ביחס לחלק מהמוצרים המכס יבוטל באופן מיידי וביחס לאחרים יבוטל באופן מדורג. הצו כולל גם ביטול של המכס על שימורי טונה.


מחירי הדגים בישראל גבוהים ב־24% בהשוואה למדינות החברות ב־OECD. המכס על יבוא דגים עומד על כ־7.5 לק"ג בממוצע, אך ביחס ליבוא של דגי פילה הוא עלול להגיע אף לכ־11 שקל לקילו.

שר האוצר ליברמן: "ראש השנה בפתח, ואנחנו מביאים בשורה אדירה לאזרחי ישראל ומורידים את מחירי הדגים. המענה הטוב ביותר שאנחנו מביאים כדי להתמודד עם האינפלציה שמשתוללת בכל העולם הוא תחרות באמצעות הפחתת מכסים ויבוא זול יותר מיתר מדינות העולם.

הפחתת המכס על הדגים הוא צעד המשך להפחתות המכסים על מוצרים שונים, כחלק מרפורמת 'מכס אפס' שאני מוביל בחודשים האחרונים".
אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בתגובה למהלך: "מדובר בצעד פופוליסטי. ביטול המכסים יפגע אנושות בענף חקלאות. כאשר כבר לא יגדלו דגים בישראל היבואנים יעלו את מחירם מכיוון שאין להם חלופה".


גם בארגון מגדלי הדגים בישראל תקפו את ליברמן. "ההחלטה נעשתה באופן חד־צדדי וללא הסכמות עם המגדלים כמקובל, כדי להבטיח את עתיד ענף גידול הדגים הישראלי", אמר מנכ"ל הארגון אלי שריר. "מדובר בצעד שיביא לחיסול היכולת הישראלית לספק דגים טריים לאזרחיה".