"לשכת רואי החשבון יצאה בשנה האחרונה מהאפרוריות שאפיינה אותה ועברה לחדשנות דיגיטלית וכנסים ארציים, שמשכו את ראשי המשק והרגולטורים. הבמה המקצועית של רואי החשבון הפכה לאחת המבוקשות". כך אומר ל"מעריב" נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר, המסכם שנת כהונה.

לדבריו, "כבר ניתן לקדם את המעמד המקצועי בחקיקה. למשל, נושא החיסיון לרואי חשבון כמו אצל עורכי הדין, לדוגמה הגבלת גבול האחריות המקצועית של רואי החשבון כמו בגרמניה (ל־16 מיליון יורו)".

הוא חושף לראשונה מחלוקות מול רשות המסים בנושאים מקצועיים ומאשר כי "היו מספר נקודות מחלוקת שנפתרו. אחרי שנים רבות שבו דיווחו מע"מ ב־15 בחודש ורואי חשבון דיווחו על קשיים והמערכות קרסו, טיפלנו מיידית בנושא".

שרייבר הוסיף: "לפני שלושה חודשים שלחתי מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן וכתבתי שחייבים למנות פרויקטור מעל ערן יעקב מנהל רשות המסים. המכתב גרם לזעזוע, אבל עשה לרואי החשבון שירות מצוין. ב־15 בספטמבר האחרון כבר לא קיבלתי אפילו תלונה אחת בנושא המע"מ. הלחץ על רשות המסים עשה את שלו".

נשיא לשכת רואי החשבון עלה בשבועות האחרונים לכותרות בעקבות בקשתו לאשר תשלום שכר שוטף עבור תפקידו כנשיא הלשכה ומתייחס לכך לראשונה: "אני עדיין חושב שלשכת רואי חשבון לא תוכל לתפקד כראוי ללא נשיא בשכר מלא. השנה האחרונה הוכיחה שרק נשיא במשרה מלאה, ללא ניגודי עניינים וללא עסקים פרטיים, יכול להוציא אל הפועל דברים מהפכניים. אני מקדיש לעבודה 24/7 ואיני חושש להיאבק מול רגולטורים כמו רשות המסים. אברך כל נשיא שיסכים לקחת את הנושא במשרה מלאה ויקבל את התמורה הראויה. זה מה שהמקצוע צריך. מי שייקח את הג'וב, חייב להיות מתוגמל גם אם לתפקיד ייבחר מישהו אחר".

הוא הוסיף: "פרצתי את הדרך והבאים בתור אחריי ייהנו. בכירי הענף גיבו את המהלך שלי כי הבינו שרק מי שנמצא בתפקיד באופן מלא ובשכר, יוכל להיות משוחרר ולהירתם למקצוע. אבל לצערי בקדנציה שלי, כנראה שהמהלך עדיין לא הבשיל והוא ייצא אל הפועל רק בקדנציה הבאה".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"