חברת המים "מקורות" חנכה רשמית את מערכת המים החדשה לעיר ירושלים. המערכת החדשה היא החמישית במספר, והיא תחליף את המערכת הרביעית שהושקה ב-1994 ושימשה עד היום כתשתית הולכת המים העיקרית לירושלים ויישובי הסביבה. 

האירוע התקיים בעין כרם במעמד שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת האנרגיה והמים קארין אלהרר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראשי המועצות המקומיות באזור ובכירי חברת מקורות. 

מערכת הולכת המים החמישית היא אחד מפרוייקטי התשתיות הגדולים שהושלמו השנה, והבולטת מסוגה בסקטור המים המקומי. המערכת נבנתה על ידי חברת מקורות וחברת הבת שח"מ במהלך שש השנים האחרונות, ובהשקעה של יותר מ-2.5 מיליארד שקל. ה

פרויקט הוגדר בעבר על ידי ממשלת ישראל כתשתית לאומית, וזכה לברכת הדרך של רשות המים. עם השקת המערכת היא תשמש כעורק המים העיקרי של עיר הבירה והישובים שסובבים אותה עד לשנת 2060. בין הסיבות העיקריות להקמת המערכת החדשה: מיצוי כושר ההולכה של המערכת הקודמת, שקלול צרכי העיר ירושלים ויישובי הסביבה לשנים הקרובות, הגידול הצפוי באוכלוסייה והתמודדות עם משבר האקלים, ההתייבשות המואצת והרצון לקיים חיים ברמה נאותה לכלל תושבי האזור. 

העבודות במקום כללו בין השאר חציבת מנהרת מים במעלה הרי ירושלים ולאורך כ-13 ק"מ, העברת סיבים אופטיים בסמוך לקווי המים, יכולת ניטור מידית של מצב התשתית ולחצי המים כמו גם שיקום נופי מלא. עם סיום העבודות תעמוד לרשות המדינה מערכת הולכה בקוטר של כ-3 מטרים, כזו שתעביר מי ים מותפלים מקו החוף של ישראל ועד לבתי התושבים העיר הבירה והיישובים שסמוכים לה. כושר העברת המים הראשוני הוא כ-150 מיליון קוב לשנה, והוא יעלה בהדרגה ולאורך השנים עד לשיא של כ-450 מיליון קוב, היקף הזרמה ששקול לכ-75% מסך כמות התפלת מי הים הנוכחית עבור כלל משקי הבית במדינה.