הסאגה בהנהלת חברת החשמל נמשכת: אילן בירן, שמועמדותו לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל כבר אושרה על ידי ועדת המינויים הממשלתית, פורש מתפקידו לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן סירב לחתום על מועמדותו.

במכתב ששיגר אתמול לשרת האנרגיה ולשר האוצר כתב בירן: "האתגרים בתחום האנרגיה הם משימה לאומית. במהלך פגישות שקיימתי, שוכנעתי להסכים לכהן כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל - מה שחייב אותי להתפטר מכל תפקיד אחר. לצערי, הליך המינוי שהתמשך באופן לא סביר גורם לכך שאני מודיע על פרישתי. אני מודה לכם על האמון שנתתם בי".

בירן, המשמש כדירקטור בחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל, לא התפטר מתפקידו - אף על פי שזה היה אחד התנאים למינוי. הוא חשש שמינויו ליו"ר חברת החשמל יטורפד, ואז יישאר קירח משני הצדדים. כפי שנחשף במדור "שוטף פלוס" בסוף השבוע האחרון, ליברמן סירב לחתום על מינויו של בירן לתפקיד לאחר ששרת האנרגיה קארין אלהרר סירבה להאריך את מינויו של אברהם מנלה כדירקטור.

מאיר שפיגלר (צילום: תומר נויברג)
מאיר שפיגלר (צילום: תומר נויברג)

מאידך, חצי שנה לאחר שמינויו כבר אושר - חתמה אתמול אלהרר על מינויו של מאיר שפיגלר כמנכ"ל החברה. זה קרה לאחר שקיבלה אור ירוק מהיועצת המשפטית לממשלה כי אין מניעה לעשות את זה. נזכיר שכל ניסיונותיה של שרת האנרגיה למנות בשנה האחרונה ארבעה מועמדים לתפקיד - כשלו. מדובר במועמדותה של מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, מנכ"ל פרטנר לשעבר איציק בנבנישתי, וכן דב בהרב - שפרש ימים ספורים לאחר שכיהן בתפקיד.

בעקבות כך, נותרת חברת החשמל ללא יו"ר דירקטוריון מאז אוגוסט 2021. סביר להניח שעד הבחירות ומסיבות פוליטיות, לא ימונה יו"ר דירקטוריון חדש. יוצא שחברת האנרגיה הגדולה במדינה נותרה במשך שנה ושלושה חודשים ללא יו"ר. הסאגה בחברת האנרגיה הגדולה במדינה מחייבת בדיקה מיידית של מבקר המדינה ושל רשויות הפיקוח. אמש לא ניתן היה לקבל את תגובת אילן בירן לידיעה.