"אני מסכים שצריך להגיע להסדר בנושא הגז עם לבנון וצריך להמשיך את הדיאלוג איתם, אבל אני לא סומך על הממשלה הנוכחית. אני לא סומך על חוסר הזהירות של לפיד. בהסכם יש סיכויים, אבל יש גם סיכונים". כך אומר ל"מעריב" יו"ר ועדת הכספים לשעבר ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

לדבריו, "הממשלה יכולה להביא מכאן ועד להודעה חדשה המלצות של גורמי מקצוע, אבל גם הם כפופים לרוח המפקד. הסכם צריך הרבה זהירות ושימת לב והרבה סיעתא דשמיא, אבל לממשלה הזאת אין סיעתא דשמיא".

בתשובה לשאלה אם הוא יכול להצביע על נקודות ספציפיות המפריעות בהסכם ענה גפני: "אין נקודות ספציפיות שאני יכול לציין. אני לא מוכן לסמוך על אף אחד אלא על אבינו שבשמיים. כשההסכם יגיע לכנסת, אלמד אותו לפרטי פרטים ואז אחליט אם לתמוך".

על מיסוי כלים חד־פעמיים ומשקאות ממותקים הוסיף: "כשנהיה חלק מהממשלה הבאה אעשה כל מאמץ לבטל את גזירות המס. עוד לפני המס הזה צריך היה לטפל בזיהום האוויר במפרץ חיפה, כי שם זה באמת מסכן חיים. אבל אנשי הקואליציה הנוכחית לא מתעסקים עם הטייקונים, אלא רק עם החרדים".

על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "השרה מרב מיכאלי עברה על החוק כשניסתה להפעיל את קו המטרונית בשבת בחיפה בניגוד לסטטוס קוו. שרת התחבורה מעבירה מה שנוח לה, כי זה עושה לה טוב בבחירות.

"אני מקווה שהממשלה הזאת תוחלף במהרה ומיכאלי לא תהיה שרה, כך שכל הדיבורים מיותרים. אני לא רוצה לשמוע יותר את השטויות שלה. את מי בכלל היא מייצגת? צריך לקיים דיון אמיתי על דמותה של המדינה ועל שמירת השבת, ואת זה לא עושים שלושה שבועות לפני הבחירות".

על מה שיתרחש אם לגוש נתניהו לא יהיו 61 מנדטים אומר גפני: "אם הגוש לא יקבל 61 מנדטים נתכנס ונקבל החלטות, אבל אני לא מאמין שזה יקרה. אנחנו הולכים עם גוש הימין. תדייק את הדברים: אנחנו הולכים עם הימין ועם ביבי".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"