ההחלטה של חברות רבות להעלות את מחיר הבסיס של מוצרים רבים החל מה־1 בנובמבר, עוררה סערה וביקורת רבה. איתן יוחננוף, הבעלים ומנכ"ל של רשת יוחננוף, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM ונשאל על הנעשה ברשת באופן כללי, על רקע ההודעות על גל ההתייקרויות הנ"ל.

סופית: מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו בחמישה אחוזים באופן מידי
בשורה לצרכנים: התייקרות מחירי הלחם תתמתן ותעלה הדרגתית

"אנו מכוונים את הצרכנים גם בקטגוריות וגם במבצעים, המון מוצרים חדשים עולים למדפים, גם במוצרי הבית הממותגים על שמנו, נותנים מענה נהדר גם לאיכות וגם למחיר", אמר יוחננוף בפתח השיחה. "הצרכן צריך להיות יותר פתוח להתנסות ולא להיות נעול, אם הוא באמת רוצה להוזיל את סל הקנייה". 

לשאלה האם כבר כעת אפשר לראות שהצרכן מסתכל אחרת על הסחורה, ענה המנכ"ל כי "השיח בתקשורת, גם אני יכול להעיד על עצמי שהאינטרס האישי שלי בא מתוך זה שמדברים על זה ורוצים להוזיל, אז הנה אנחנו עושים את זה ותשתפו פעולה עם התהליך הזה. אנחנו רואים לא מעט צרכנים שעוברים ואפילו מרוצים. אנחנו עושים את עבודתנו, מתאמצים מאוד להביא מוצרים. אנחנו רוצים להעביר את המסר הזה לצרכנים - שיבטחו בנו שאנחנו עושים מאמץ להעלות מוצרים טובים על המדף, ולא רק מוזלים יותר".

יוחננוף התייחס ספציפית לעליות המחירים: "אני אפתיע אותך, את מדברת על עליית המחירים של 'טרה' אבל בפועל היא לא בוצעה. לא שיתפנו פעולה עם זה ולא העלנו מחירים. זה יפה מאוד שספקים שולחים מחירונים או מצהירים על עליית מחירים, זה לא משהו שיבוא בקלות".

לשאלה כמה זמן אפשר להחזיק ללא העלאת מחירים, השיב כי "אני אחזור ואגיד - אנחנו בסופו של דבר עושים משא ומתן עם הספקים ובסוף מגיעים לעמק השווה, וכך יהיה עם כולם. לכן, אנחנו לא עושים מה שאומרים לנו, אנחנו עושים בהבנה משותפת".

לטענה כי 'טרה' יכולים לבוא ולהציב תנאי - 'לא רוצים לשתף פעולה? לא נביא לכם מוצרים', אמר המנכ"ל שזה אכן יכול לקרות, אך "הנה אנחנו יודעים להביא מוצרים מקבילים ולהעלות אותם על המדפים. מנגד, לא אמרתי שבסופו של דבר לא נגיע, נצטרך להסתדר, מוצאים את עמק השווה. ראינו במדד האחרון שהמדד היה מרוסן, זאת אומרת שהעליות שדיברו עליהן בסופו של דבר התבטאו בעליות מינוריות. המדד לא הפתיע סתם, הוא מדד, הוא מראה התייקרות במוצרים. אני אומר שבסופו של דבר, כל הפעילות והערנות של הצרכים, התקשורת, וכולם ביחד, התוצאה של זה מוכיחה את זה במדד".

הבעלים ומנכ"ל של רשת יוחננוף השווה את ישראל ביחס לעולם: "צריך לדעת להשוות את זה, אם נשווה דולר מול דולר או שקל מול מטבע אחר אנחנו לא רואים את אותו הדבר ובאמת מסתובבים בטורקיה ורואים מחירים, כאשר משווים בשקל אומרים 'זה נמוך', אבל אנחנו שוכחים שהאינפלציה בטורקיה היא 70 אחוזים. בואי לארה"ב גם כן. בטורקיה זה קיצוני, לקחתי את זה כדוגמא, אבל גם בארה"ב וגם באירופה, האינפלציה דוהרת ומפתיעה לרעה, וגם יותר מכפולה אצלנו. ביחס למצב העולמי, אנחנו מתמודדים קצת יותר טוב למרות שעדיין מדינת ישראל היא מדינה יקרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM