אינדונזיה עומדת השנה בנשיאות פורום השרים והנגידים של G-20 שיתכנס בבאלי. פרופ' אשר מעוז, הדיקן המייסד של בית הספר למשפטים של המרכז האקדמי פרס ויו"ר הוועדה לקשרים אקדמיים בינלאומיים של המרכז, שנמנה על מנהיגות הפורום מיום היוסדו, דרש לבטל את הכינוס משום שאינדונזיה לא מעניקה ויזות למשתתפים ישראליים. דרישתו עוררה סערה שכן הייתה זו הפעם הראשונה בה יימנע הפורום מלקיים אירועים מטעמו,  אך בסופו של דבר קיבלה הנהלת הפורום החלטה שלא לקיים אירועים באינדונזיה ואף אסרה על חבריו להשתמש בתוארם כחברי הפורום ככל שישתתפו באירועים באינדונזיה.

הפורום הבין דתי G-20 Interfaith Forum, אשר הוקם בשנת 2014 מאגד בתוכו הוגי דעות דתיים ופוליטיקאים ופועל לקידום ההבנה הבין דתית והשפעה של רעיונות דתיים על נושאים אקטואליים. פורום זה מתכנס מדי שנה לוועידת פסגה בסמוך להתכנסות של הפורום G-20  של שרי האוצר ונגידי הבנקים. המלצות הפורום מועברות לשרי האוצר ולנגידים באמצעות המדינה המארחת ונשקלים על ידם במלוא תשומת הלב.

פרופ' אשר מעוז, הדיקן המייסד של בית הספר למשפטים של המרכז האקדמי פרס ויו"ר הוועדה לקשרים אקדמיים בינלאומיים של המרכז, נמנה על מנהיגות הפורום מיום היווסדו ומכהן כחבר הישראלי והיהודי היחיד של הוועדה המייעצת הבינלאומית שלו.

השנה עומדת אינדונזיה בנשיאות פורום השרים והנגידים שעתיד להתכנס בבאלי. אינדונזיה אינה מכירה בישראל ואין לה יחסים רשמיים עמה – והיא אינה מעניקה אשרות כניסה לבעלי דרכון ישראלי. 

לאור כך, וכשמנהגו נערך הפורום הבין דתי לקבוע אירועים מטעמו באינדונזיה, דרש פרופ' מעוז לבטל את הפעילות במדינה – כאמור משום שאינדונזיה לא מעניקה ויזות למשתתפים מישראל. דרישתו עוררה סערה שכן זו הפעם הראשונה בה יימנע הפורום מלקיים אירועים מטעמו. חברים ערבים ומוסלמים בפורום, בהם יועץ של בית המלוכה הסעודי, אף האשימו את פרופ' מעוז שהוא מערב שיקולים פוליטיים בתחום של אחווה בין דתית וטענו שאין מקום להחרים מדינה חברה בפורום.

מעוז טען מאידך שהוא מבקש למנוע פוליטיזציה של ארגון בינלאומי חשוב. הוא הצהיר שאם יתכנס הפורום באינדונזיה, או בכל מדינה אחרת שמחרימה משתתפים, הוא יפרוש מהפורום. עמדתו עוררה סערה, אך בסופו של דבר קיבלה הנהלת הפורום החלטה שלא לקיים אירועים באינדונזיה ואף אסרה על חבריו להשתמש בתוארם כחברי הפורום ככל שישתתפו באירועים באינדונזיה.