הנהלת הבורסה לניירות ערך חשפה אתמול את האסטרטגיה החדשה לחומש הקרוב בשנים 2023־2027, ובמרכזה כניסה לתעשיית הנכסים הדיגיטליים והקריפטו באמצעות הקמת פלטפורמה המבוססת בלוקצ'יין. עוד מתכננים מעבר לפעילות ישירה מול הלקוחות והציבור.

הבורסה גם חושפת את האפשרות לפיתוח ולמכירה של טכנולוגיות לבורסות זרות. לראשונה אף נבחנת האפשרות לרכישת אחזקות בבורסות זרות.

הבורסה לניירות ערך נשלטת על ידי כמה קרנות השקעה זרות ומניותיה נסחרות בבורסה. בכוונתה לפתח מערכות חדשניות בתחום הסליקה והדיווח של עסקאות מחוץ לבורסה.

תהליכי הדיגיטציה העוברים על השווקים הפיננסים הבינלאומיים מעצבים מחדש את אופי השירותים המסופקים ללקוחות הבורסה, ומהווים הזדמנות ליצירת ערוץ פתוח לקשר ישיר עם הלקוחות תוך מיצוי ההזדמנויות הכרוכות בכך.

כחלק מהתוכנית, הנהלת הבורסה מציבה יעד כמותי של קצב צמיחה שנתי ממוצע בהכנסות בחומש הקרוב של 10%־12%, הנובע מצמיחה אורגנית בפעילות.

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב מסר: ״אנו רואים בחמש השנים הקרובות חלון הזדמנויות קריטי להשתלבותה של הבורסה הישראלית במהפכה הטכנולוגית שעוברים שוקי ההון בעולם. התוכנית היא קפיצת מדרגה בפיתוח ובניהול של שירותים ושל מוצרים חדשניים מתוך הסתכלות על מגמות השוק".

הוא הוסיף: "אנו לא רק מתכוונים להיות חלק מהשינוי, אלא לשאוף ולהוביל אותו. אנו נמנף את יתרון הביתיות לטובת אימוץ ופיתוח של טכנולוגיות פינטק.