עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת העצמאים ובעלי העסקים בישראל, אמר בכנס המנהיגים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, שנערך היום במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב,  כי ציבור העצמאים בישראל נמצא במאבק הישרדות יום יומי, במיוחד לאחר משבר הקורונה.

עו"ד כהן השתתף בפאנל הכלכלי, תחת הכותרת: "למה לא מדברים על העצמאים במערכת הבחירות". במהלך הדיון התייחס עו"ד כהן למשבר במשק וההבדל בין המרכז לשאר חלקי הארץ. "מה שרואים בתל אביב זה לא מה שרואים בפריפריה", לדבריו, "לא כל ישראל זה מדינת תל אביב.  צריך לזכור שאחרי משבר הקורונה 70 אלף עסקים נסגרו, ומה שקורה כעת זה מאבק הישרדות יום יומי של עסקים שספגו מכה קשה, בענפים שונים כמו הלבשה ,תיירות, מסעדות ועוד. המפץ הגדול עוד בדרך, עכשיו רק מנסים לשרוד".

עו"ד כהן התייחס להבטחות הבחירות של שרי הממשלה היוצאת "שמעתי אותם מדברים גבוהה על מערכת המשפט או התחבורה, אבל בסופו של דבר צריך לדבר על החיים עצמם. עשרות אלפי עסקים מתמודדים עם ארנונה עסקית הגבוהה פי 10 או 15 מארנונה ציבורית, ללא סיבה. אלו הדברים שממשלת השינוי היו צריכים לטפל בהם ראשונים, ואנחנו מצאנו את עצמנו אחרונים בסדרי העדיפויות אחרי משבר הקורונה".

 עו"ד כהן הציג בכנס סקר מיוחד שהוכן עבור לשכת להב, וממנו עולה כי 66 אחוז מציבור העצמאים ובעלי העסקים בישראל חוששים לעסק שלהם בגלל דברים שלא בשליטתם, כמו מגפה או מלחמה. נתון מדאיג נוסף מהסקר מלמד כי 64 אחוז מהעצמאים ובעלי העסקים לא מאמינים כי הממשלה שתקום תטפל בהם. "יש משבר אמון חריף בין ציבור העצמאים והנציגים שלהם בכנסת", הדגיש עו"ד כהן, "לא יכול להיות שבישראל עצמאים יחששו לפרנסתם בגלל דברים שלא בשליטתם, זה לא קיים כלפי ציבור השכירים, זו תעודת עניות לממשלת ישראל שלא דאגה לרשת ביטחון. אנחנו רוצים שהמדינה לא תפריע לבעלי עסקים לקיים את העסק שלהם, ההרגשה היא שאנו אזרחים סוג ב' במדינה, שיש להם רק חובות, ללא זכויות".

עו"ד כהן הוסיף כי להב יוצאת בקמפיין שקורא למועמדים לראשות הממשלה, ראש הממשלה יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, להתחייב כי בקווי היסוד של הממשלה שתוקם יהיה פרק שלם על ציבור העצמאים ובעלי העסקים. "לא יכול להיות ש-600 אלף עצמאים הפכו להיות השקופים האמיתיים במדינת ישראל. הם צריכים להבין שנמשיך לדרוש את הדברים האלה גם אחרי הבחירות, ואם הם מחפשים משהו שיכריע את הסטטוס-קוו של ה-61 בבחירות, זה הדבר שיניע אנשים לצאת להצביע".