לאחר שנתיים של שקט תעשייתי ולאחר תקופה ארוכה של מחלוקות - עובדי הבורסה לני"ע בדרך לסכסוך עבודה מחודש, כך נודע ל"מעריב". ועד העובדים הודיע, באמצעות משרד עו"ד בני כהן, כי "במשך מספר חודשים מתנוסס מעל ראשי העובדים איום מצד מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב לביטול ההסכמים הקיבוציים".

יש לציין כי ביולי האחרון, שנתיים ממועד הסכם השכר האחרון, שיגר המנכ"ל מכתב לעובדים והודיע על גמר תוקפם של ההסכמים הקיבוציים בבורסה החל מיום 14.9.2022. העובדים מצדם דורשים הארכה אוטומטית של ההסכם, אולם ההנהלה ביקשה לבטל סעיפים הקיימים במשך עשרות שנים.

כך למשל, ההנהלה דורשת לבטל את מנגנון הצמדת השכר הקיים, ולקבוע כי תוספת השכר תהיה 50% משיעור המדד, אך לא יותר מ־3% לשנה. ההנהלה גם דורשת להפחית את תוספת הוותק.

השבוע התקיימה ישיבה דחופה בהסתדרות, ובסיומה הודיעו העובדים שהם שוקלים סכסוך עבודה. לטענתם, הצעת ההנהלה לתוספת השכר, לצד ההפחתה בתוספת הוותק, היא "הצעה מגוחכת", כאשר ההנחה שלה, כך לטענת העובדים, היא שההסתדרות תסכים לכל גחמה ובלבד שייחתם מחדש הסכם קיבוצי.

"אנו מצרים על כך שהנהלת הבורסה מתנהלת כאילו שיש בידה תעודת ביטוח שלא יוכרז סכסוך עבודה. חשוב לנו להדגיש כי הסכסוך אינו מטרה, ואין לנו כוונה להוציאו לפועל מיד בתום ימי הצינון", טוענים העובדים. הבורסה לניירות ערך היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר, וסכסוך עבודה בבורסה עלול לגרום פגיעה קשה במוניטין שלה.