הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל משנה לטובת הלקוחות את שיטת גביית העמלות בבנקים וזאת בעקבות תלונות חוזרות ונשנות על גובה העמלות.

לפיכך, בכל סבב חיוב ייגבה מהלקוח המחיר המוזל ביותר האפשרי באופן אוטומטי (באמצעות המסלול המיטבי). בנוסף, יופעלו מספר צעדים נוספים שיאפשרו למגוון רחב יותר של עסקים קטנים ליהנות מתעריפון העמלות המוזל.

בשיטה הנוכחית לקוחות הבנקים משלמים עבור כל פעולת עו"ש באופן נפרד, אלא אם בחרו להצטרף למסלול בסיסי במחיר של עשרה שקלים בחודש או מסלול מורחב של 20־30 שקל לחודש (תלוי בבנק). בשיטה החדשה, הלקוח לא יידרש להצטרף למסלול באופן אקטיבי, אלא הבנק יחשב מדי חודש את שיטת התשלום הזולה ביותר בהתאם לפעולות המבוצעות על ידי פקיד ובערוץ ישיר. גובה החיסכון ללקוח עשוי להגיע למאות שקלים בשנה.

מהלך נוסף הוא הרחבת קבוצת העסקים הקטנים שהתעריפון המוזל יחול עליהם ממחזור של עד 5 מיליון שקל ל־10 מיליון שקל, כך שיותר עסקים ייהנו מהתעריפון המוזל. בעקבות השינוי כל התאגידים יוגדרו כ"עסק קטן", והבנק יהיה רשאי לבקש דוח שנתי. פעולה בעו"ש דרך פקיד או בערוץ ישיר כוללת בין השאר הפקדת מזומן, משיכת מזומן, מסירת תדפיס לבקשת לקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון שיק, תשלום שובר ופריטת מזומן.

יאיר אבידן, המפקח: "הצעדים נועדו להקל על הציבור ולשפר את מנגנוני התשלום בשירותים בסיסיים שיהיו מותאמים לפעולות הלקוח. זה יוזיל את התשלום ויהפוך את מנגנון הגבייה להוגן".