ברוכים הבאים לחגיגות הסיילים של חודש נובמבר. זה קורה כל שנה, אבל נדמה שמשנה לשנה המבצעים הופכים עמוקים יותר, אגרסיביים יותר וארוכים יותר. עד לפני כמה שנים, ההנחות והמבצעים התמקדו בימים בודדים במהלך החודש, אבל בשנים האחרונות והשנה ביתר שאת, נובמבר הפך לחודש הקניות העולמי. כמעט בלתי אפשרי "לחמוק" מהמבצעים ומהפרסומים השונים שרק מנסים לגרות אותנו לרכוש עוד באלפי אתרים, חנויות ורשתות.

תקופת הקורונה הקפיצה את יכולות המשתמשים ואתרי האינטרנט לביצוע רכש online, כאשר הצפי של היקף המכירות לחודש הסיילים הקרוב מוערך ביותר מטריליון דולר ברחבי העולם! מומחים צופים שלאור גל ההתייקרויות בארץ וברחבי העולם, צפוי גידול בהיקף המכירות השנה, עקב רצון המשתמשים לחסוך את ההתייקרויות הבאות ולצבור מצרכים ומוצרים יבשים שניתן לאגור.

זינוק המכירות שחווינו ביום הבחירות האחרון כאן בישראל, מעיד על המגמה המתרחבת של גידול המכירות בערוצי ה-online והרצון לחפש ולמצוא מבצעים, שאיכשהו מאזנים את החשש ממיתון ו/או ההתמודדות עם יוקר המחייה.

אז מה צפוי לנו החודש?

25/11 – BLACK FRIDAY – יום שישי האחרון בחודש נובמבר – חגיגת הקניות האמריקאית.

28/11 – CYBER MONDAY – יום שני שלאחר הבלאק פריידי – סבב נוסף של חגיגת קניות אמריקאית.

חשוב לדעת שסביב התאריכים הנ"ל, הרשת מלאה במבצעים נוספים, ולמעשה כל החודש עמוס בסיילים. אבל האם באמת המחירים כל כך אטרקטיביים? האם שווה לחכות כל השנה לקניות בנובמבר ? מה לקנות ואיפה ? איך לקנות ומה נכון לעשות?

שאלת הצורך: השאלה המרכזית. נראה שאל מול המבצעים וההנחות, רובנו שוכחים לשאול את עצמנו שאלה פשוטה: האם אני צריך את זה בכלל? האם דווקא עכשיו? זו לא הוצאה מיותרת? אז אל תתפתו לקנות מוצרים שלא תכננתם מראש. נקודה.

צרכנות נבונה: בתרגום חופשי - השוואת מחירים חובה. נכון, המבצעים משתוללים בנובמבר, אבל גם במהלך השנה (לקראת חגים, סוף עונה, אירועים מיוחדים וכו'). שווה להקדיש קצת זמן ופשוט לבצע השוואת מחירים באתרי קניות, מועדוני לקוחות וחנויות שונות. זמן שווה כסף - זו לא סתם קלישאה. 

האותיות הקטנות: חשוב לקרוא הכל. מפרט המוצר, מחירי המשלוח, חוות דעת של קונים, מיסים שלא כלולים במחיר, זמני אספקה ועוד. אל תהיו מופתעים מעלויות נוספות שיכולות להתווסף בדרך, חשמל לא מתאים, מוצר פגום וכיו"ב.

האם זה משתלם? שאלת השאלות – אם אנחנו ממוקדים ומכירים את המחיר "הרגיל" של המוצר, אזי ניתן לוודא שאכן המבצע אמיתי. ישנם מבצעים שחותכים 40-50% מהמחיר והם אכן משתלמים, אם עלויות המשלוח או המיסים לא מעמיסים עלות הגבוהה מההנחה. ולכן, מומלץ שלא להסתנוור מהכותרות, אלא לבדוק ושוב לבדוק, ורק אז לקנות.

אין ספק שניתן למצוא הזדמנויות מדהימות בחודש הקניות המטורף הזה, אבל שימו לב, הקפידו להתעמק, אל תמהרו לרכוש ללא השוואה ושמרו על איזון כלכלי חכם.

איל קרוליצקי הוא מנכ"ל "ביחד בשבילך", מועדון הצרכנות החברתי של ההסתדרות, המונה למעלה מ-360,000 חברים.