חברת החשמל יצאה אתמול במבצע לפריסת חובות של לקוחות חייבי תשלום. המבצע, שיהיה בתוקף עד סוף נובמבר, יוצא לדרך בברכת מנכ"ל החברה החדש מאיר שפיגלר וסמנכ"ל השירות אורן הלמן.

לשפיגלר, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל הביטוח הלאומי, יש גישה מקילה ביחס למוסר התשלומים של לקוחות. הוא גם מגובה בהחלטות בית משפט, שעודד את החברה למצוא פתרונות מקילים טרם ניתוק הזרם. חובות הלקוחות שבפיגור גדלו במהלך 2022 ב־20%, ועל פי ההערכות - הם נאמדים בכחצי מיליארד שקל. שליש מהחובות הם של לקוחות עסקיים, והיתרה של לקוחות פרטיים.

חלק הארי של החובות נצבר מתחילת 2020 בגלל ההסכמה לדחיית תשלומים בעקבות משבר הקורונה. בהתאם לתנאי המבצע ניתן יהיה לפרוע חובות בשלושה תשלומים ללא ריבית הפרשי הצמדה או עמלות. מי שירצה לפרוס לארבעה־חמישה תשלומים, יחויב ב־30% מהפרשי ההצמדה והריבית שנצברו.

בהנהלת חברת החשמל מדגישים כי נגד לקוחות שלא יפרעו את חובותיהם עד סוף החודש יינקטו אמצעי אכיפה, כולל ניתוק החשמל. עם זאת, לגבי לקוחות מוחלשים יימצאו פתרונות תשלום חלופיים, שלא יכללו ניתוק מיידי של החשמל.