חברת "צים שירותי ספנות" דיווחה היום (רביעי) על רווח נקי של 1.17 מיליארד דולרים ברבעון השלישי של השנה. החברה גם דיווחה על התוצאות לתקופה של תשעת החודשים הראשונים בשנת 2022, הכוללים רווח נקי של 4.2 מיליארד דולרים.

מהדיווח עלה, כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-1.17 מיליארד דולרים, זאת לעומת 1.46 מיליארד דולרים בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-1.93 מיליארד דולרים, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי הסתכם ב-1.54 מיליארד דולרים, ירידה של 17% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות ברבעון השלישי הסתכם ב-3.23 מיליארד דולרים - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה אשתקד.

צים (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
צים (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)

צים הובילה 842 אלף מכולות (TEU) ברבעון השלישי - ירידה של 5% מהתקופה המקבילה אשתקד, מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השלישי עמד על 3,353 דולרים - עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-354 מיליון דולרים, או 2.95 דולרים למניה, סכום המייצג 30% מהרווח הנקי לרבעון השלישי.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022 שלנו משקפות ביצועים מצויינים ורווחיות גבוהה מאוד. בשעה שתנאי השוק נותרו תנודתיים, השגנו מרווחי EBIT ו-EBITDA גבוהים, ורשמנו רווח נקי של 1.17 מיליארד דולרים ברבעון השלישי. לנוכח תזרים המזומנים המשמעותי שלנו, ובהתאם לעדיפות שאנו מייחסים להשבת ערך למשקיעים שלנו, הכרזנו השנה על דיבידנדים בסך של יותר מ-1.26 מיליארד דולרים, או 10.55 דולרים למניה, בגין תוצאות 2022, לרבות דיבידנד של כ-354 מליון דולרים בגין הרבעון השלישי, שהם כ-2.95 דולרים למניה".

נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום:  RAPOPORT private news productions)
נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום: RAPOPORT private news productions)

גליקמן הוסיף: "עקב אי-הודאות הגיאופוליטית והמקרו-כלכלית, התחזית קצרת-הטווח עבור ענף הספנות השתנתה, והנורמליזציה של מחירי ההובלה החלה. לדברו, "הצעדים הפרואקטיביים בהם נקטנו בשנתיים האחרונות שינו את צים ויחד עם המאזן החזק שלנו, שיפרו משמעותית את העמידות שלנו, הן מבחינה מסחרית והן מבחינה תפעולית, על מנת למצב את החברה בצורה הטובה ביותר בתקופת 'הנורמלי החדש' בספנות".