"ישנה מידה גבוהה מדי של רגולציה בשוק התקשורת. במשרד התקשורת עשו אומנם דברים נכונים לטובת הצרכן, אבל המגזר מפוקח מאוד בכל היבט בפעילות שלנו, החל מטלוויזיה, סלולר ושוק קווי. צריך לשחרר מעט את הפיקוח. אנחנו עושים את מה שצריך, ומשתדלים להסביר את עמדתנו בנושא". כך אומר ל"מעריב" יו"ר דירקטוריון בזק גיל שרון.

בבזק, המנוהלת על ידי רן גוראון, מודים שתעריפי האינטרנט ושירותי הסלולר גבוהים בהשוואה למתחרים. הם מסבירים את הפער בזכות המותג, השירות והאמינות. "בזכות פריסת תשתית הסיבים ל־1.5 מיליון משקי בית, אנחנו גובים פרמיית מחיר מוצדקת. הלקוחות מצביעים ברגליים וזאת התשובה. נכנסנו לשוק הסיבים באיחור כי חיכינו לרגולטור. אנחנו סוגרים פערים לעומת המתחרים", אומר יו"ר בזק.

לדבריו, "בזק הציגה הרבעון תוצאות כספיות חזקות, הבולטות לטובה על רקע האתגרים הכלכליים בעולם ובישראל, ומעידות על יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה. הקבוצה ממשיכה לשים דגש על השקעה בתשתיות ואיתנות פיננסית". שרון מדגיש את השינויים שנערכו בדרג הניהולי הבכיר: רן גוראון מונה למנכ"ל בזק, אילן סיגל למנכ"ל חברות הבת ורון גלב למנכ"ל בזק בינלאומי.

בזק הרוויחה ברבעון השלישי 314 מיליון שקל, גידול של 6.4% בהשוואה לתקופה המקבילה. מתחילת 2022 הרוויחה בזק 946 מיליון שקל, גידול של 5.3%. ההכנסות גדלו ב־5.6% ל־2.26 מיליארד שקל. החוב נטו ירד ב־600 מיליון שקל, ל־5.64 מיליון שקל. מספר הלקוחות המחוברים לרשת הסיבים של בזק, מגיע ל־233 אלף, וברבעון השלישי נרשם גיוס שיא של כ־51 אלף לקוחות.

מנכ"ל חברות הבת אילן סיגל: "פלאפון סיימה רבעון עם הכנסות משירותים של 467 מיליון שקל. שלוש חברות הבת מובילות מהלכים שמשפיעים על השוק. yes היא חברת הטלוויזיה מבוססת אינטרנט הגדולה בישראל. תוך שנה צמחנו ביותר מ־100 אלף מנויים בשירות. בפלאפון אנו ממשיכים לצמוח במנויים, וכבר יש 753 אלף מנויים שנמצאים בחבילות דור חמישי".

רווחי פלאפון זינקו הרבעון ב־117% ל־50 מיליון שקל. מתחילת 2022 הסתכם הרווח ב־152 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב־12% ל־608 מיליון שקל. לחברה 2.67 מיליון מנויים. הכנסות חברת הטלוויזיה yes ירדו ב־0.9% ל־315 מיליון שקל. הרווח מתחילת השנה ירד ל־12 מיליון שקל. ברבעון השלישי נרשם הפסד אפסי לעומת רווח של 29 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

רווחי בזק בינלאומי גדלו ב־60% ל־16 מיליון שקל. מתחילת השנה הרווח הכפיל את עצמו ל־26 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב־8.4% ל־311 מיליון שקל. החברה התחילה בהפעלת תוכנית פרישה מרצון לעובדים.

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"