מפעל הפיס וקבוצת וואלה! גאים להשיק מיזם ייחודי להעלאת המודעות לשילוב אזרחים ותיקים בשוק התעסוקה. המיזם פונה למעסיקים המחפשים עובדים איכותיים להירשם לתכנית, להציע משרות לבני 60 ומעלה וליהנות מגיוון גילי בעבודה לצד עובדים מנוסים ומחוייבים. החברות שיציעו משרות לאזרחים ותיקים יזכו בליווי צמוד של תכנית "ותיקים בעבודה" - תכנית ממשלתית של המשרד לשוויון חברתי, שתכלול התאמת המשרה לוותיקים, חיפוש מועמדים, מיון המועמדים והפנייתם אל החברות וכל זאת ללא עלות.

צעירים בני 60 פלוס? מחפשים עבודה? בואו לבקר במתחם התוכן החדש אצלנו באתר המיועד לאזרחים ותיקים, בו תוכלו למצוא היצע משרות רחב בכל רחבי הארץ במגוון תחומים, כתבות מעמיקות ומידע שיסייע לכם להשתלב בשוק העבודה.

את המשרות השונות ניתן למצוא במתחם>>

רו''ח אביגדור יצחקי, יו''ר מפעל הפיס (צילום: כפיר סיוון)
רו''ח אביגדור יצחקי, יו''ר מפעל הפיס (צילום: כפיר סיוון)

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "כיו"ר מפעל הפיס, הצבתי את הסיוע לאוכלוסייה הוותיקה כיעד מרכזי של מפעל הפיס בזירה הציבורית. היינו שם במשבר הקורונה, הובלנו קמפיינים ומהלכים לאומיים בתחום הפגת הבדידות ובעיקר נכנסנו, יחד עם שותפינו בשלטון המקומי והאזורי, לתחומי הרווחה וההפעלה, תוך שימת דגש נרחב על שיפור מתמיד באיכות חייהם של כלל האזרחים הוותיקים בישראל, ולא רק באמצעות הקמת מבנים. המיזמים בתחום השילוב בתעסוקה מהווים נדבך מרכזי בפעילות. מדובר במהלך שבו כולם מרוויחים: המעסיקים שירוויחו כח אדם איכותי, מנוסה ובעל מוטיבציה גבוהה לתרום והאזרחים הוותיקים שיוכלו להמשיך לעבוד אחרי גיל הפנסיה ולקחת תפקיד משמעותי ובעל ערך רב לקידום החברות והמשק הישראלי כולו".

אל נושא עידוד התעסוקה מצטרף מהלך חשוב נוסף: "40 מתחת ל-80" מיזם משותף של מפעל הפיס בשיתוף גלובס וואלה שבו ניתן לפגוש את סיפוריהם מעוררי ההשראה של 40 עובדים מתחת גיל 80. רשימת הדמויות שנכללות ברשימה חושפת כיצד יוזמה אישית, דימיון ויצירתיות מסייעים לבנות חיים מספקים ומלאים, גם בגילאים מתקדמים.

האזרחים הוותיקים בישראל הם כוח שהפוטנציאל שלו עדיין לא מומש במלואו (צילום: UniversalImagesGroup gettyimages)
האזרחים הוותיקים בישראל הם כוח שהפוטנציאל שלו עדיין לא מומש במלואו (צילום: UniversalImagesGroup gettyimages)

העסקת אזרחים ותיקים תורמת למשק
האזרחים הוותיקים בישראל הם כוח שהפוטנציאל שלו עדיין לא מומש במלואו - במחקר שנערך במכון ירושלים לחקר שווקים בתחילת העשור הקודם, עלה כי האזרחים הוותיקים הם "המאגר הגדול ביותר של המשאב האנושי הלא מנוצל", וההפסד הכלכלי שנגרם מאי העסקתם מוערך באובדן הכנסות של 6.4 מיליארד שקלים. אי ניצול הפוטנציאל הטמון באוכלוסיית המבוגרים הוא הפסד למדינה ולמשק הבית הפרטי.

המחקר "התועלת הכלכלית בהעסקת עובדים מבוגרים" שנערך מטעם המשרד לשיווין חברתי, זרוע העבודה מינהל האוכלוסיות וג'וינט ישראל ופורסם בשנת 2021, מצא כי עלייה של 1% במספר המועסקים מגילאי 45 עד 75, תוביל לעלייה בתוצר של כ-750 מיליון שקלים בשנה.

בשנים האחרונות ישנה מגמת עלייה בשיעור התעסוקה של נשים וגברים בגילאים מבוגרים. יחד עם זאת, ישראל נמצאת במקום נמוך ביחס למדינות אחרות כמו הולנד, פינלנד ושבדיה בכל הנוגע להעסקת אזרחים ותיקים. השלב הראשון בפתרון הבעיה, הוא הגברת המודעות בציבור הרחב ובקרב המעסיקים. השלב השני הוא שילוב המבוגרים במשרות מתאימות. ארגון שישכיל להעסיק אזרחים ותיקים ייצא נשכר מכך וייהנה מהיתרונות הרבים של העובדים המבוגרים.

הגיוון הגילי בצוות תורם לשימור הידע הארגוני
עובדים ותיקים הם נכס משמעותי עבור כל ארגון וחברה. סקרי משאבי אנוש מצאו כי המעסיקים רואים בעובדים מבוגרים כבעלי יתרונות חשובים: מקצועיות גבוהה, אתיקת עבודה חזקה, אמינות גבוהה, פרודוקטיביות ויציבות תעסוקתית. לפי דוח בנושא כוח עבודה רב-גילי של ה-OECD, ארגון שבשורותיו ישנם 10% יותר מהממוצע של עובדים בגיל 50 ומעלה, הוא ב-1.1% פרודוקטיבי יותר. בנוסף לכך, הגיוון הגילי בצוות תורם לשימור הידע הארגוני ולהגברת היצירתיות והחדשנות בצוות.

העובדים המבוגרים מביאים עמם למקום העבודה ותק רב שנצבר עם השנים, ניסיון עשיר, מוסר עבודה גבוה, זמינות לשעות עבודה מגוונות, מומחיות מקצועית, בגרות אישית ונקודת מבט רחבה המסייעת בפתרון בעיות מורכבות. בזכות העלייה באיכות החיים והתקדמות הרפואה, בני ה-70 של היום הם לא בני ה-70 של פעם. מצבם הבריאותי תקין על פי רוב והם בעלי יכולות קוגניטיביות המאפשרות להם להתאים את עצמם לשינויים הטכנולוגיים. בעקבות תהליכי אוטומציה ודיגיטציה שהפכו את העבודה הפיזית לפחות נפוצה ואת היכולות האינטלקטואליות לרווחיות יותר האזרח הוותיק של שנת 2022 מעודכן ומתעדכן, יודע ללמוד ולהשתנות ,אזרחים ותיקים יכולים להישאר בשוק העבודה לשנים ארוכות יותר.

חשוב להוסיף כי החששות של המעסיקים לגבי ציפיות שכר גבוהות מדי של מבוגרים או ניסיון יתר (Over qualified) לרוב מתבדים. יותר ויותר מעסיקים מגלים כי התכונות שהם כל כך מחפשים ומתקשים למצוא בקרב מועמדים למשרה, נמצאות אצל עובדים מבוגרים.

יו"ר מפעל הפיס מסכם: "ישנם שני נדבכים מרכזיים שיכולים לתרום משמעותית להצלחת המהלך שלנו לשילוב של אזרחים ותיקים בשוק התעסוקה: הראשון הוא כמובן מחסור גדול של עובדים במשק והשני הוא המהלך המבורך של הביטוח הלאומי שמאפשר לאזרחים הוותיקים להמשיך לעבוד ללא פגיעה בקצבאות המגיעות להם בדין. אנחנו נמשיך להשקיע משאבים רבים בקידום תכניות חברתיות מסוג זה וזאת כמרכיב יסודי בשילוב עמוק יותר בכל תחומי החברה".

אז איך מצטרפים אלינו?
מעסיק? בוא ליהנות מהשמה איכותית! השאירו פרטים ויחד נאתר משרות מתאימות בארגון, נלווה אתכם בתהליך הגיוס ותוכלו ליהנות מגיוון תעסוקתי בארגון והשמה איכותית לטווח הארוך השאירו את הפרטים שלכם בלינק ההרשמה ונציג/ת תכנית "ותיקים בעבודה" י/תחזור אליכם עם כל הפרטים>>

המחקר לתועלת הכלכלית של העסקת עובדים מבוגרים התבצע על ידי מכון אהרון עבור המשרד לשוויון חברתי וארגון הג'וינט.

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן
למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>