חברת טבע הודיעה היום (שני) כי מועצת המנהלים של החברה החליטה למנות את ריצ'רד פרנסיס לנשיא ומנכ"ל החברה. המינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. על מנת להבטיח מעבר מסודר של תפקיד המנכ"ל, החליטו חברי הדירקטוריון יחד עם המנכ"ל היוצא קאר שולץ, כי הוא יסיים את כהונתו יממה קודם לכן.

פרנסיס ימש, בין היתר, כמנכ"ל חברת Sandoz וחבר הנהלה של Novartis במשך חמש שנים. פני תפקידו ב-Sandoz, פרנסיס שימש כמנהל בכיר בחברת Biogen במשך 13 שנים, שם מילא שורה של תפקידים בכירים לאורך השנים. בין היתר ניהל פרנסיס את עסקי החברה בארה"ב והוביל את ההשקה המוצלחת של Tecfidera בשנת 2013. 

 פרנסיס משמש כיום מנכ"ל Purespring Therapeutics, חברת ריפוי גנטי פורצת דרך המתמקדת בשינוי הטיפול במחלות כליה, וכן כמנכ"ל Forcefield Therapeutics, חברה חלוצה בתחום הטיפול בהגנה על תפקוד הלב. פרנסיס הינו גם שותף תפעולי של חברת Syncona Investment Management Limited.

קאר שולץ, המנכ"ל היוצא של טבע, מסר: "זו הייתה זכות גדולה עבורי להוביל את טבע כמנכ"ל מאז כניסתי לתפקיד ב-2017, ולעבוד עם אנשי חברה המסורים והמוכשרים כדי לשפר את חייהם של המטופלים". מיצבנו את טבע כמובילה הן בתחום תרופות המקור והן בתחום התרופות הגנריות שלנו, בנינו תשתית פיננסית ותפעולית איתנה ושיפרנו את הפורטפוליו וצבר המוצרים שלנו. זה הזמן הנכון עבור טבע לעשות את המעבר, וניסיונו המוכח של ריצ'רד בתעשייה, הופך אותו לאדם הנכון להיכנס לתפקיד מנכ"ל טבע".

ריצ'רד פרנסיס אמר: "מזה זמן רב שאני מתפעל מהערך שטבע מייצרת עבור מטופליה ברחבי העולם, ואני מתכבד לקחת על עצמי את הובלת חברה יוצאת דופן זו, אל עבר העתיד. מצפה למנף את הרקע ואת שנות הניסיון שלי בתחום הפרמצבטי כדי לבנות על היסודות החזקים של טבע ולכתוב את הפרק המרגש הבא עבור החברה, תוך התמקדות בבניית מסלול איתן לצמיחה לטווח ארוך. אני ממשיך לצפות עתיד מזהיר לחברה ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הדירקטוריון, צוות ההנהלה והעובדים המוכשרים כדי להמשיך להניע יצירת ערך עבור מטופלים, עובדים, בעלי מניות ובעלי עניין אחרים".

ד"ר סול ג'. בארר, יו"ר מועצת המנהלים של טבע, הוסיף: "בשם כל הדירקטוריון, אני רוצה להודות לקאר על מסירותו ותרומתו לטבע בחמש השנים האחרונות. תחת הנהגתו של קאר, ייצבנו את עסקי החברה. החברה נמצאת היום בעמדה מובילה לקראת עתיד מבטיח. בהינתן הרקע המבוסס של ריצ'רד בהובלת צמיחה של חברות בתחום מדעי החיים, הביוטק והתרופות הגנריות, סגנון המנהיגות היזמי והמעשי שלו, והדגש על תרבות שיתופית וחדשנית, הדירקטוריון ואני בטוחים שטבע תוכל להוסיף ולבנות על בסיס איתן זה".

"כחברה גלובלית, אנו מצפים להמשיך ולמלא את המשימה שלנו לספק תרופות חיוניות למטופלים רבים ברחבי העולם תחת הנהגתו של ריצ'רד. הדירקטוריון שמח שמצא את המנכ"ל האידיאלי לשלב הבא במסע המרגש של טבע לחזור לצמיחה ולהובלת השוק", אמר.