בנק ישראל החליט מוקדם יותר על העלאת הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%. ד"ר סיגל ריבון, מנהלת האגף המוניטרי בחטיבת המחקר של בנק ישראל, שוחחה הערב (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחסה לדברים. 

הכי גבוהה זה עשור: בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%

"אני חושבת שזה אומר שבנק ישראל שקל את כל השיקולים והחליט שזה השינוי הראוי והמתאים בשלב שבו אנחנו נמצאים. מצד אחד, אינפלציה שהיא מעבר ליעד ושעדיין צריך לפעול להוריד אותה. מצד שני, פעם שישית שמעלים את הריבית - אנחנו נמצאים כבר יותר קרוב לאיזו שהיא רמה שהיא כנראה תהיה הרמה שבה נעצור, לכן הצעד הזה היה נכון".

היא השיבה כי עוד צפויות העלאות נוספות: "אני חושבת שגם בהודעה של הוועדה וגם בכלל, יכול להיות שהרמה שנגיע אליה תהיה קצת יותר גבוה משלוש וחצי". עם זאת, היא שללה אפשרות של מיתון בזמן הקרוב: "קודם כל לגבי מצב הפעילות אז נכון, אנחנו רואים אולי איזו שהיא האטה בקצב הצמיחה אבל בוודאי אני לא הייתי משתמשת במילה מיתון. עדיין רמת התוצר, רמת הפעילות גבוהה ממה שהיה על פי איזו שהיא מגמה שהיינו צופים אותה לפני הקורונה, ז"א שהמשק נמצא באמת במצב טוב".

"עוד פעם מיתון זו מילה מאוד חזקה, האטת מיתון הלחץ על המחירים וגם בכל זאת, בהערת שוליים, אני אדגיש שהמוצרים האלה שהזכרנו הם ברובם מוצרים מייבוא אז ההשפעה המשמעותית תהיה פחות השפעה מייבוא", הוסיפה.

לסיום, היא התייחסה לחילוף הצפוי בעמדת שר האוצר: "כמובן שנעבוד ונייעץ ככל הידע המקצועי שלנו לכל שר אוצר, לכל ממשלה. ההחלטות של הממשלה הן כמובן החלטות של ממשלה שנחברה על פי טעמיה והשקפות העולם שלה, אנחנו כן נייעץ בהקשר של אחריות, בהקשר של הוצאות שיתמכו בצמיחה בת קייימה".

"אנחנו נתייחס ספציפית לכל דבר כשנראה שיש הצעת תקציב, כמו שתמיד אנחנו אומרים, 'מה שחושב זה באמת ההסתכלות ארוכת הטווח' - ההשקעה בתשתיות. גם תשתיות פיזיות, גם תשתיות חינוך שהן גם לא פחות חשובות ואולי יותר", הוסיפה. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM.